Gå til innhold

[Løst] UE65NU7105 vs UE65NU8005


Anbefalte innlegg

Nå er vi tvil her.

 

Vi hadde bestemt oss for å kjøpe NU7105 til 6.777kr. Men så oppdaget vi NU8005 til 9.990kr.

 

Vi var og så på TV-ene i dag, og må si NU8005 var langt bedre "å se på", altså utseende på TV-en ikke bildet. Det gadd vi ikke sammenligne da jeg vet butikkene/produsenten justerer slik at en dyrere TV skal se bedre ut i butikken.

 

Det er jo ca 3.000kr i forskjell, hvis den holder like lenge som vår nåværende TV utgjør det kun 300kr året.

 

Men noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

 

1. Vi har i dag plasma-TV med fantastisk sort-nivå. Jeg vet vi ikke klarer det samme på budsjett LCD. Men samtidig på plasmaen (LG 60PK250) har vi hver sommer vært plaget av sol-lys. Dette kommer vel av at skjermen er ganske glansfull. Ser ut som alle TV-er i dag er matte, for å redusere dette.

Spørsmålet her er vel om det er noe forskjell på NU7105 og NU8005 i forhold til sort-nivå og sol-lys.

 

2. Opptak. NU8005 har 2 tunere, vil det fungere å bruke den isteden for RiksTV boksen vår? På Elkjøp's nettsider står det at den kun kan ta opp free-to-air kanaler. Dette kan vel ikke stemme hvis vi setter inn CAM+kort?

Og er det noen som har tatt opp på TV-en? Er det like enkelt som på en boks? Bare gå i guide og velge hva man vil ta opp?

Om NU8005 kan erstatte RiksTV boksen vår er dette helt klart verdt en god del av prisforskjellen.

 

3. Er det ikke så stor forskjell i funksjoner på disse TV-ene? Ser ikke slik ut i spesifikasjonene...

 

Jeg vet vi kan ha den i 50 dager eller hva det er for å teste, og det ville vi nok gjort om det var en mindre TV. Vil gjerne kjøpe riktig TV med en gang.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000

 

The Samsung NU8000 is much better than the Samsung NU7100. The NU8000 is much brighter with all types of content. Motion is smoother as it can remove 24p judder from almost all sources and the faster response time means less motion blur. The NU8000 also has some advanced gaming features, including automatic low latency mode and support for a variable refresh rate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakket om det i går kveld og fant i grunnen ut det samme som dere.

 

Angående opptak fant vi jo ut at det bare blir tull, da TV-en selvsagt må være påslått for å ta opp. Vi vil ikke at TV-en slår seg på i tide og utide, spesielt når vi ikke er hjemme. Kikket i bruksanvisningen og det ser ikke ut til at den støtter opptak via EPG, kun klokkeslett, noe som også ville gjort det ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...