asyrst Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har en D-link DI-604 router. I dag når jeg skulle sette på pc-en min funket ikke internett, så jeg åpnet nettverksinnstillingene (jeg har XP forresten). Forsikret meg om at innstillingenen på TCP/IP sto på automatisk og prøvde igjen. Funket fortsatt ikke. Så prøvde jeg noe annet. Reparere tilkoblingen min. Å da får jeg fram en beskjed: "Følgende trinn i reparasjonen mislyktes: fornye IP-adressen". Hva betyr egentlig dette, og hvordan fikser jeg det. Eventuelt, hvordan kunne det ha skjedd for jeg kommer ikke på noe spesielt jeg har gjort. Skjedde bokstavelig talt over natten. Noen som kan hjelpe en stakkar? Når jeg prøver å logge på MSN står det forresten: "Det ser ut som du sitter bak en brannmur som ikke tillater tilkobling til MSN" eller noe sånt. Men jeg har sjekket innstillingene på routeren og der står det at den tillater alt.. Har også prøvd to forskjellige nettverkskort.
asyrst Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 absolutt -ingen- gidder å lese inlegg over 5 linjer på dette forumet.
agvg Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 absolutt -ingen- gidder å lese inlegg over 5 linjer på dette forumet. Nåda! Sjekk kabel og at du ikke har feiloppsatt brannmur på PC-en.
asyrst Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 KAbler er sjekket og jeg har ikke noen brannmur på pc-en.
Redlight Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Du har kanskje fikset det. Hvis ikke sjekk her at DHCP er aktivert på rutern. Eller du kan sette opp manuell ip adresse. Da kan du bruke: IP: 192.168.0.5 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1]
Bernt Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hadde samme problem, prøvde alt. Måtte sette fast IP på den ene maskinen.
Anbefalte innlegg