Gå til innhold

Sprakende lyd med AC'97 kontroller...


Anbefalte innlegg

Av og til får jeg en ufattelig spraking i lyden før den forsvinner helt. Dette er noe jeg ikke bare har sett på min egen PC, men på andre som kjører på AC'97 kontrolleren også. Ser ut til at VIA stinker på integrert lyd på chipsettene.

 

Jeg løste det med å legge inn en alternativ driver (den som lå inne var VIA sin egen Ac'97 driver). På cd-en som fulgte med hovedkortet lå flere varianter, deriblant SoundMAX og Avance. Valget falt til slutt på Avance, og problemene har avtatt merkbart. Har fortsatt spraking, men det er minimalt.

 

Noen som har en enda bedre løsning (som ikke involverer å legge ut 350+ på et Sound-Blaster kort eller annen hardware)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd samme problem. Særlig på introen til RT Castle Wolfenstein. Har lyd i 10 sekunder, så begynner den å skurre mer og mer, for å forsvinne helt etter 20 sekunder. Delvis likt i Comanche 4, og et par andre introer. Ikke fått skurringen i selve spillene eller andre programmer med lyd.

 

Skal teste med den latencypatchen som er nevnt over.

 

-P-

Lenke til kommentar

Pop, dette med RTCW-introen har jeg også problemer med, men jeg mister også lyden når jeg spiller. Hvis jeg hopper over introen har jeg lyd i ca. 45 minutter.

 

Borre, jeg skal laste ned den patchen nå, og teste den når jeg kommer hjem. Dere får vite i morgen om den fungerer slik den skal. Det er jo UTROLIG irriterende med sånne kvalitetsproblemer. På den annen side, er ikke dette TYPISK VIA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...