Gå til innhold

Ødelagt DiscMan?


Anbefalte innlegg

Spilleren er en Panasonic discman. Den vil ikke spille brente cd'er i det hele tatt (bare spinner og spinner og spinner, lager masse lyd) og har problemer med å spille vanlige CD'er. Da jeg puttet en helt ny cd i den spilte den av de første 4 låtene før den startet å hoppe rundt, spinne og lage en forferdelig "søke-lyd".

 

Jeg har slått den noen ganger og den har klart å spille av, andre ganger går det ikke. Det er mulig at noen fette fingre har kommet nær laser-linsa - kan dette være problemet?

 

Er litt kjedelig å kjøpe ny discman fordi jeg har kommet borti linsa.. Men jeg skal heller ikke slå fast at det er feilen selv om det er den klart mest sansynlige.

 

Hvordan skal jeg evt. rense dette? Vil den overleve? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem med min discman for en stund tilbake.. Minnes at det var en sony :)

 

Det som hadde skjedd var at jeg hadde mistet den i bakken, en halvmeter eller så.. Egentlig ikke mye, men det som hadde skjedd var at linsa (som leser av CD'n) hadde forflyttet seg et par millimeter, og i tillegg var den litt løs/slarkete.. Så jeg gikk til Expert og de sendte den til reperasjon. Det endte da med at jeg fikk en helt ny på forsikringa, fordi de tydeligvis ikke gadd å åpne discmanen og titte litt på den og skjemaet :) sannsyligvis bare litt dårlig kontatkt :p

Lenke til kommentar
hvis du har kommet borti linsa, tørk av linsa med bomull, IKKE med noe annet, det er det som skader minst. Har jobbet i en videosjappe, og der fikk jeg vite at allt skader dvd'er (eller linser). Du skal heller ikke tørke av med genseren din!!!

Det hørtes fornuftig ut ja :)

 

Men er du sikker på at ikke noe av bomullet vil loe av og bli igjen på linsa ? Ikke noe flytende miksturerr man skal ha på ? :D

Lenke til kommentar
Nei nei ikke ny cd spiller, kjøp denne asono HD500 MP3/FM 20GB, så bruker du eac og lame til å rippe cdene dine til mp3 (blir perfekt lyd!!) så får du plass til hele cd samlingen din på en liten spiller! (du får den i 40gb også)

 

Min ex cd spiller har jeg gitt bort, håppet og bråket den også.

Vel, jeg kjøper ikke mp3 spiller før jeg får en som støtter Ogg Vorbis -> ser ut som det er kommet noen nå. Spare opp penger..

 

Men uansett, jeg skal teste bomull når jeg kommer ned til England igjen. Men egentlig har jeg tatt tapet på forskudd og mener den er ødelagt..

 

Den ødelagt, mobilen min ødelagt (software failure, wtf?) - blir dyrt dette.. Men forsikring ja, jeg har noe slikt - men vet ikke helt hvordan den funker.. Må se om jeg kan sende dem en mail og få litt info om jeg kan få tilbake noe penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...