Gå til innhold

Noen som vet hva det norske kontoret til Palantir gir i lønn til nyutdannede?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Palantir, som en av de virkelig store IT-selskapene, betaler svært godt.

 

Det kreves generelt en del spesialisert kompetanse innen sikkerhet, og til dels spesielle kvalifikasjoner i og med at store deler av arbeidet gjøres for politi, forsvar og finansinstitusjoner.

Det forventes diskresjon på et langt høyere nivå enn det som er vanlig i bransjen.

 

Lønn fastsettes individuelt, men først må man selvfølgelig gjennom telefonintervjuer, møte i London, mulig også i Palo Alto osv.

Dersom du får stillingen, så vil lønn bli diskutert etterhvert.

 

Nå kan det være mange forskjellige stillinger, du sier ingenting om dette, men som sikkerhetsekspert / utvikler med mastergrad og relevant erfaring, bør du forvente godt over en million, sannsynligvis nærmere 1.5 mill, men dette er umulig å svare på uten å vite mer om kompetanse og stilling?

Nå har jo Palantir åpnet nye kontorer i Norge, og derfor utlyst en del stillinger som ikke betaler i nærheten av de summene, som gjør det enda vanskeligere å svare på dette?

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags stillinger er dette, og hvor har du lønnsinformasjonen fra?

 

Sannsynligvis alt mulig, fra resepsjonister til ingeniører, de åpnet jo nye kontorer for kun kort tid siden.

Palantir kontaktet flere norske utviklere i den perioden de satte opp norske kontorer, hva de som ble ansatt fikk i lønn vet vel ikke jeg?

 

Hva med å søke litt selv, for eksempel sjekke GlassDoor eller lignende, det er ingen som kan svare på hva din lønn kunne blitt uten å vite mye, mye mer.

 

Du kan generelt regne med at Palantir ligger på samme nivå som de fire store, oftest litt over for spesialkompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligvis alt mulig, fra resepsjonister til ingeniører, de åpnet jo nye kontorer for kun kort tid siden.

Palantir kontaktet flere norske utviklere i den perioden de satte opp norske kontorer, hva de som ble ansatt fikk i lønn vet vel ikke jeg?

 

Hva med å søke litt selv, for eksempel sjekke GlassDoor eller lignende, det er ingen som kan svare på hva din lønn kunne blitt uten å vite mye, mye mer.

 

Du kan generelt regne med at Palantir ligger på samme nivå som de fire store, oftest litt over for spesialkompetanse.

 

  • Jeg har aldri bedt deg svare på hva min lønn blir eller ikke blir.
  • Du oppga noen konkrete lønnstall i posten din. Jeg spør naturligvis om hvor du har disse fra.
  • Du sa i forrige post at en del stillinger ble utlyst med lavere lønn enn den rekkevidden du først oppga. Hvordan vet du hvilken lønn disse stillingene hadde eller ikke hadde?
  • GlassDoor har ingen tall på norske eller skandinaviske kontor. Jeg har naturligvis allerede sjekket der.
  • Hvem er de fire store? Fire av Apple, Amazon, Microsoft, Netflix, Facebook, Google, IBM? Eller er det revisjonshusene?
Endret av Bakitafrasnikaren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri bedt deg svare på hva min lønn blir eller ikke blir

 

Likevel tok jeg meg tid til å svare, men utakk er verdens lønn.

 

Ditt spørsmål er hva selskapet gir i lønn til nyutdannede, men du skriver ingenting om hvilken utdannelse eller stilling det er snakk om?

Jeg sier kun at lønnsnivået er fastsatt individuelt, da er det vanskelig å svare på hva akkurat du, eller noen andre, vil tjene hos Palantir.

 

Du oppga noen konkrete lønnstall i posten din. Jeg spør naturligvis om hvor du har disse fra.

 

Vel nei, jeg skrev over en million, kanskje nærmere 1.5 mill, det er neppe særlig konkret, men dette er generelt lønnsnivå i slike selskaper for stillinger som "forward deployed ..." osv. og da også med en mastergrad.

 

Du sa i forrige post at en del stillinger ble utlyst med lavere lønn enn den rekkevidden du først oppga. Hvordan vet du hvilken lønn disse stillingene hadde eller ikke hadde?

Palantir har stadig en haug med ledige stillinger tilgjengelige

 

https://www.palantir.com/careers/

 

Ettersom de åpnet nye kontorer her i Norge i fjor, som også var knyttet til kontrakter med norsk politi og forsvar, så er det vel naturlig å tro at de trang en del personell, også sekretærer, assistenter og den slags, som sannsynligvis tjener mindre enn en sikkerhetsekspert som setter opp nytt DNA register for politiet?

 

De annonserte også etter folk, og kontaktet enkelte direkte.

 

Lønnsnivået i slike selskaper er noe man ikke snakker noe særlig om, og det er heller ikke vanlig at man går ut med hva man tjener ettersom lønnen altså fastsettes individuelt.

 

Personlig ville jeg tro at utdannelse ikke er det viktigste for en jobb hos Palantir, men erfaring og kompetanse, men intervjuprosessen er generelt slik at man ikke slipper igjennom uten ha en viss peiling på hva man driver med, mastergrad eller ikke.

 

GlassDoor har ingen tall på norske eller skandinaviske kontor. Jeg har naturligvis allerede sjekket der.

Lønnsnivået for norske utviklere i de store internasjonale selskapene er ikke veldig annerledes enn for utviklere i de fleste andre land, med unntak av India kanskje?

 

Tallene til GlassDoor er ganske representative, du vil se at ansatte i de fire store, og også i Palantir, ligger på rundt en million norske kroner, for de som jobber i USA, England osv. og lønnsnivået i Norge er nok omtrent det samme.

 

Hvem er de fire store? Fire av Apple, Amazon, Microsoft, Netflix, Facebook, Google, IBM? Eller er det revisjonshusene?

Spør du om lønnsnivået i et regnskapsbyrå eller et IT-selskap?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Four_tech_companies

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...