Gå til innhold

Ny prosessor og hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av valgene som er på det norske markedt pr. dags dato er dette noe med det beste du kan velge. Valg av minne er en annen sak. Valg mulighetene er ikke så mange om du ikke kjøper fra utlandet, stor setter det 3. parts minne. Det er mulig å få tak i Apacer og Micron etter det jeg kjenner til. Persolig har jeg 2x256 PC2100 CAS2 fra Apacer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2001-09-03 15:48, pkalle skrev:

Eneste minus med K7T266 Pro er VCore som "bare" går til 1,85. Det hadde vært en fordel med Vcore opp til 2,10 eller noe slikt. Ellers er MSI K7T266 Pro ett meget solid produkt.



 

Er det noen hovedkort som har denne muligheten? Ser for meg at dem ville blit hudflettet av AMD, i så fall...

 

Og det går jo alltids an å modde litt...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-04 06:13, pkalle skrev:

Flere om ikke alle AMD760+VIA686B hovedkort har mulighet for +0,4 i steg på 0,1. (default 1,75+0,4=2,15, tror virkelig verdi er noe rundt 2,11) Dette er betydelig bedre en det MSI K7T266 har med dagens BIOS.




 

Okei, dette visste jeg ikke. Da kan en altså få rundt 2.25 dersom en streker opp L7-bruene, da...

 

Hmmmm... Enda en grunn til å skifte hovedkort....

Lenke til kommentar

AMD Duron 800, kan kjøres opptil 133*8 = 1066mhz

ABit KG7-RAID

2*Apacer PC2100 cl2 256mb

POV GF2PRO 64mb

Live!

300W Silent Systems

Seagate Barracuda 40GB

 

Har ikke fått dette til å funke som det skal siden jeg fikk KG7-RAID´en for ei uke sia :sad:

-Får system alert og får ikke boota ved bruk av begge ram-brikkene :sad: Begge funker hver for seg.

-Finner ikke harddisk ved 133mhz fsb :sad:

-Ustabil og j*vlig ved 100mhz og cl2 + litt oppskrudde timings på minne :sad:

-Er først stabil ved fail safe settings og 100mhz fsb.

 

Hva skal jeg gjøre? Er hovedkortet føkka? Har prøvd annen harddisk, og med annen prosessor. Ingenting funker, bortsett fra ved sistnevnte settings.

 

På forhånd takk!

mvh

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-09 02:31, jerv skrev:

AMD Duron 800, kan kjøres opptil 133*8 = 1066mhz

ABit KG7-RAID

2*Apacer PC2100 cl2 256mb

POV GF2PRO 64mb

Live!

300W Silent Systems

Seagate Barracuda 40GB


Har ikke fått dette til å funke som det skal siden jeg fikk KG7-RAID´en for ei uke sia :sad:

-Får system alert og får ikke boota ved bruk av begge ram-brikkene :sad: Begge funker hver for seg.

-Finner ikke harddisk ved 133mhz fsb :sad:

-Ustabil og j*vlig ved 100mhz og cl2 + litt oppskrudde timings på minne :sad:

-Er først stabil ved fail safe settings og 100mhz fsb.


Hva skal jeg gjøre? Er hovedkortet føkka? Har prøvd annen harddisk, og med annen prosessor. Ingenting funker, bortsett fra ved sistnevnte settings.


På forhånd takk!

mvh




 

Du må bruke minne slot nr 3-4 om du ikke har reg. minne moduler, ikke 1-2.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe sånt som at KG7 må ha T-Bird for å kjøre 266mhz fsb?

det hadde vært for dumt.. det er i alle tilfeller rart at rammen må kjøres på fail-safe settings for å være stabil.

 

_______________________________________________________________________

 

Kom akkurat på en annen detalj. Med gamlemaskina mi hadde jeg 235W aopen og KT7, da virka alt som det skulle. da jeg fikk 300W silent systems, fikk jeg plutselig det problemet at maskina ikke starta vanlig, når den kaldstarta så gikk system alert og jeg måtte trykke restart 1-2 ganger før den starta. akkurat same skjedde fra første stund med KG7-RAID-en og! :sad: Er det kanskje den som er f*cka da? Jeg har en 300W aopen tilgjengelig, skal teste den så snart jeg får tid. (Så få jeg eventuelt følge de fleste av dere sitt råd ; Enermax ...

 

[ Denne Melding var redigert av: jerv på 2001-09-10 10:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...