Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ulempene ved å bruke engelsk som arbeidsspråk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du polsk som arbeidsspråk? Ulempene er vel at de fleste nordmenn ikke forstår polsk eller at polakker ikke forstår engelsk godt nok. Det er som en regel en polakk på arbeidssted som kan engelsk godt nok til å forklare resten av polakkene slik at arbeidet som gjennomført (muligens ikke godt nok).

 

Ulempene med å ha engelsk som arbeidsspråk:

- Det er vanskelig å finne riktige fagbegreper mellom engelsk og norsk.

- Ved å bruke engelsk utestenger vi, andre norskspråklige arbeidstakere som er svake i engelsk.

 

Fordeler:

- Alle forstår hva vi snakker om, bortsett fra utlendingene fra Øst-Europa, inkludert polakker.

- Norske arbeidstakere føler inkludert.

 

Hadia Tajik, en av Norges fremste politiker mener vi bør snakke norsk på arbeidsplassen, ikke polsk eller andre språk.

Endret av Permanent jobb
Lenke til kommentar

Vil du ha meninger om ulemper ved engelsk språk i arbeidsplassen, eller tips til hvorfor det er positivt?

 

Mine meninger om ulemper: Man normaliserer fremmedspråk, og dermed utvasker vi vår egen kultur. Er enig med Permanent Jobb sitt svar. Fagbegreper mellom norsk og engelsk byggspråk er ofte ekstremt vanskelig og innviklet. Er man grønn på det her, og blir tvunget til å lære det, kan man kysse fritiden sin farvel det neste halve året, og vie det til språkstudier, hvis man vil beholde jobben.

 

Jeg er stor tilhenger av at folk må lære språket i landet de flykter til, jobber i eller bor i. Alle stater burde ha gratis språkkurs til alle som vil jobbe i eget eller andre land. Språk burde være lett tilgjengelig for å lære. Jeg føler det er vanskelig og dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...