Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Crashdump ved copy/cut/paste


Anbefalte innlegg

Hei igjen, har fått et nytt problem siden sist (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829023)

 

Jeg begynte å oppdage problemet etter at jeg reinstallerte Windows 10 (education), og har ikke noe problemer med bluescreens etc. Av og til så slutter "lim inn" å fungere og istedet blir dette limt inn:

 

C:\Users\ZindreX\AppData\Local\Temp\PRODUCT_NAME_UNKNOWN_CrashDumpPRODUCT_VERSION_MAJOR_UNKNOWN-PRODUCT_VERSION_MINOR_UNKNOWN-2018-11-08--20-35-47_.dmp

 

Ser ut som temp folderen er full av disse dumpfilene, og hvis jeg åpner en av dem så finner jeg litt mer informasjon som dette:

  • "The thread tried to read from or write to a virtual address for which it does not have the appropriate access."
  • Exception code: 0xC0000005
  • Process Name: NahimicSvc32.exe : C:\Windows\SysWOW64\NahimicSvc32.exe

 

Har brukt memtest86 og fikk ingen feil ved 1 pass. Vet ikke om dette er nok? Har sett litt forskjellige svar rundt på nettet, så blir kanskje å sette den opp igjen over natta.

 

Har reinstallert en del drivere da jeg så at enkelte løste det med det. Visstnok har Realtek audio drivern vært en synder, men ser ikke ut som det hjalp.

 

Leste også at Windows update kunne være et problem, og ser nå at jeg har en oppdatering som ikke går gjennom (2018-10 Cumulative Update for Windows 10 Version 1803 for x64-based Systems (KB4462933) - Error 0x80070002)

 

Noen som har hatt lignende problemer og/eller har tips?

Eller burde jeg bare hive meg rundt å reinstallere windows på nytt?

Endret av ZindreX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sette Memtest til å kjøre en god stund - gjerne over natten, da det kan ta tid før slike feil melder seg.

 

Ellers så kan det jo se ut til at du har ettellerannet grums som driver å kjører i bakgrunnen.

Ok, skal starte Memtest før jeg legger meg da :)

Er Memtest86 nok å teste med, eller finnes det noen andre tester som bruker andre algorithmer som også burde brukes?

 

Skal begynne å tenke gjennom det jeg har installert til nå og se om det noe som ligger i bakgrunnen.

 

 

Edit:

Søkte på prosessnavnet og fant ut at det er flere som har hatt problemer med at den bruker mye CPU kraft, og at den stammer fra noe Audio greier. Da jeg avsluttet prosessen i task manager så fungerte lim inn funksjonen med en gang.

Skal uansett kjøre Memtest for sikkerhetsskyld, og så skal jeg prøve å finne ut hvilket program som kjører denne prosessen.  Mistenker nå at det faktisk er lyddriveren.

 

Edit 2:

Fant ingen feil da jeg testet rambrikkene (kjørte 8 pass). Fant ut at den nyeste Realtek audio drivern hadde Nahmic i seg, så tester nå den nest nyeste driveren for å se om den er mer stabil.

 

Edit 3:

Ingen problemer siden siste edit, så det var siste oppdateringen av Realtek lyddrivern som var problemet.

Endret av ZindreX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...