Gå til innhold

Vise utsnitt av rader i annen kolonne i Excel.


Anbefalte innlegg

La oss si at jeg har en lang liste med data hvor radene har en egen kolonne (kolonne J) med nummerer fra 1000 til 9999.

Jeg sitter å river meg i håret for å lage en excelformel som f.eks viser innholdet alle radene mellom 1000 og 2000 i en annen kolonne.

Jeg må også kunne vise tilsvarende for andre "utsnitt" av radene. Jeg har forsøkt å google og prøvd mange ulike formler uten hell. Den aktuelle kolonnen med nummer er forøvrig kolonne J.

 

Jeg ønsker forøvrig å vise de nye dataene i kolonne HD.

 

VBA er ikke aktuelt!

 

Noen som kan hjelpe meg med forslag?

Endret av janjohansen34
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om det er mulig med en formel, men et datafilter bør fungere? Marker overskriftsraden og klikk Data - Filter for å sette inn filteret. Deretter klikker du i overskriften i kolonne J og setter inn et tallfilter?

 

Alternativt kan du sette opp et avansert filter hvor du flytter dataene til et annet område/ark, men da er det enklest å lage en liten makro som oppdaterer filteret.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på å sette opp et avansert filter hvor du definerer et listeområde, et vilkårsområde og eventuelt et målområde om du ønsker resultatet et annet sted?

Uten at jeg vet noe om filoppbyggingen din er det jo mulig å si at du ikke il ha med tomme rader også?

 

Ellers kan kanskje en Pivot tabell være løsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...