Gå til innhold

Installert mac mojave, medførte ekstreme tregheter


Anbefalte innlegg

Angrer bittert på at jeg installerte mac mojave for å få tilgang til tv2 sumo. Macen er så treg at den ikke kan brukes. Kan ta 5 min. eller mer før den reagerer på et klikk. Internett kan ikke brukes pga. tregheten. Macen kan i beste tilfelle brukes noen få minutter før den henger seg opp og jeg må restarte den.

 

Forslag til hva som kan gjøres? Det går vell ikke an å avinstallere mac mojave?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det går an å fjerne Mojave, men det innebærer å slette harddisken for å så legge inn f.eks El Capitan eller noe slikt etterpå. Du mister alle filer.

 

Opplevde selv at Mojave tok knekken på ytelsen på min Mac, så jeg holder meg på El Capitan.

Lenke til kommentar

Jeg har også noe dårlig erfaringer med Mojave, også etter første oppdatering, men tregheten er ikke merkbar hos meg. Eneste jeg har opplevd som jeg ikke har fått fikset er at Photosho CS5 sluttet å starte - noe som jeg fant en fiks på - men det jeg opplever nå er at programmet slår seg av når jeg skal bruke tekst-verktøyet, eller om jeg prøver å åpne en PDF fil der, og jeg har ikke funnet noe løsning på det enda... jeg har prøvd å laste ned en oppdatering som Arobe har lagt ut, men jeg har problemer med å få satt i gang selve oppdateringen etter jeg har lastet ned oppdateringsfilen... Så jeg angrer litt på at jeg oppdaterte til Mojave.

Lenke til kommentar

Hvilken maskin installerte du på?

Installerte Mojave på en MacBook Pro 2,6 GHz i5 (2013) og syns alt er bedre enn El Capitan jeg hadde før jeg oppdaterte. Bedre batteritid og alt føles raskere. Kanskje det vil hjelpe å ta en helt clean install (husk å ta vare på filene dine en annen plass enn på harddisken på macen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...