Gå til innhold

Nøyaktighet - lesertall - Google analytics


Anbefalte innlegg

Fantastisk overskrift, men den forklarer vel faktisk en hel del. Jeg driver en relativt stor nettside, og det meste av trafikken kommer fra organiske søk. Til nå har jeg basert meg på informasjonen fra Google Analytics når det kommer til lesertall, antall brukere, etc..

 

Er det noen som vet hvor nøyaktig dette er? Mistenker at trafikken er en del større.

 

Takk for alle svar :)

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Tar opp igjen denne tråden:

Når jeg ser på oversikten over lesertall i desember 2018, så ser det forskjellig ut når jeg bruker nettleseren og for appen på mobilen. 

 

I appen står det antall "brukere" og "økter", mens i nettleseren står det ikke antall brukere, men "unike sidevisninger", og ingenting om unike brukere... Blir veldig i tvil om hva som er riktig...

 

Noen som har en god forklaring, og som vet hvilke tall som er reelle for "unike brukere" og "sidevisninger". Det er vel det som er viktig når det gjelder å promotere siden for annonsører.

post-227232-0-39242700-1547738040_thumb.png

post-227232-0-59012700-1547738047_thumb.jpg

post-227232-0-96261100-1547738212_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei. Under målgruppe i nettleseren vil du finne et punkt som heter oversikt. Dette vil vise bl.a. noe som heter brukere.

 

Det skal samsvare med appens målgruppe atferd som er å finne under fanen atferd->oversikt.

 

I og med at de brukere litt forskjellige ord og oppsett i appen og nettleseren skjønner jeg at det kan være forvirrende.

 

Det er også viktig å se at appen og nettleseren versjonen ser på samme tidsrom. Dette må du sette opp manuelt.

 

Jeg har testet Google Analytics over flere år og mener at den gir et godt og nøyaktig inntrykk.

 

Det vil være utslag på bots og slikt. Men det har de blitt flinkere på å filtrere bort i statestikken.

 

Men det kan du også gjøre når du går gjennom tallene.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for godt og forklarende svar :).

Da stoler jeg på at tallene er så godt som riktige. Selv om jeg har jobbet med siden i halvannet år og fått et greit inntrykk av hvor mange brukere og sidevisninger vi har til enhver tid, så er det nesten frustrerende og litt vanskelig å vite hvor mange sidevisninger som er "mye", hvis du skjønner. Jeg skriver mye produkttester, og den ene testen som scorer topp 5 på Google (innen det emnet) har 55000 lesere. Det skulle man jo tro er lite, men det usikker på hva som er lite, mye, eller bare helt ok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...