Shotherra Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 leste testen på gamer.no om omtalen av NFS Underground og jeg siterer: "Kjører du fort gjør motstanderne det samme, og kjører du elendig blir du likevel ikke frakjørt. I praksis fungerer det som om alle bilene henger sammen med en gummistrikk. Skulle du være så heldig at du får en liten luke er det praktisk talt umulig å opprettholde denne. Det hjelper ikke om du kjører perfekt; du blir likevel tatt igjen på nulltid." Kjører du fort, leder du med et nokså greit forsprang, og kjører du elendig blir du frakjørt (enda verre hvis du kræsjer). Bilene henger ikke sammen i et gummistrikk.... Og hvis du får en luke så er det lett å oppholde den, og om du kjører perfekt har du likevel et forsprang... Rett meg hvis jeg tar feil, men det er slik jeg har erfart det....... Måtte bare få sagt, men lurer på om noen andre også har erfart det... En liten tig: grafikken på biltrafikk er helt elendig.. De Kunne vel ikke gjprt det verre!!!!!!!. (dette gjelder cuircut, sprint race, muligens andre sjanger også....)
Smidt Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 jo, når du kommer litt uti spillet og ikke greier å holde deg på veien blir det vanskelig. men utfordringer må vi ha ellers synes jeg det er greit at de ikke har lagt så stor vekt på grafikken til de vanlige bilene. det er ikke så dårlig at det plager meg og det er jo heller ikke disse som er greien i spillet. synes resten er flott og gjennomført. sliter for øyeblikker med å runde en cuircut (selv på easy), kunne gjerne vært litt enklere innimellom.
Togo Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Hadde vært fint om de faktisk hadde utelatt bilene. Det absolutt største irritasjonsmomentet med dette spillet er nettopp disse bilene... Aner ikke hvor mange løp jeg har tapt bare pga tung trafikk...
ebso86 Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Hadde vært fint om de faktisk hadde utelatt bilene. Det absolutt største irritasjonsmomentet med dette spillet er nettopp disse bilene... Aner ikke hvor mange løp jeg har tapt bare pga tung trafikk... jeg er så enig som man kan bli.......
Skyttt Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 (endret) [quote name='Jan E.' date='17/12/2003 : 22:35'] Kjører du fort, leder du med et nokså greit forsprang, og kjører du elendig blir du frakjørt (enda verre hvis du kræsjer). Bilene henger ikke sammen i et gummistrikk.... Og hvis du får en luke så er det lett å oppholde den, og om du kjører perfekt har du likevel et forsprang... Rett meg hvis jeg tar feil, men det er slik jeg har erfart det....... Måtte bare få sagt, men lurer på om noen andre også har erfart det... [/quote] Du tar så feil, så feil....legg merke til klokka. Når du ligger bak motstanderne dine, når du dem alltid igjen på så så lang tid. Tror du tar igjen et sekund per tredje sekund eller no sånt. Derimot, hvis du ligger foran dem, kjører motstanderne svært mye bedre. Om en krasjer og får totalt stopp, varer det ikke lenge før han ligger i rævva på deg igjen. Og dette er samme motstanderen du tok igjen på en, to, tre da du lå bak. Denne funksjonen kalles "catch up", en funksjon som dumme EA har lagt inn for å holde spenninga på topp hele tida. Det gjør at alle deltagerne i løpet alltid holdes innenfor den lille delen av kartet du ser, uansett hvor dårlig eller bra du kjører. Det fungerer altså som en slags gummistrikk. Utrulig frustrerende! Det er imidlertid mulig å slå av "catch up", men dette ligger kun på Quick Race, altså ikke der det trengs mest... NFSU er definitivt tidenes dårligste Need for Speed-spill. "Catch up"-funksjonen ødelegger alt som er av adrenalin, seiersfølelse og spilleglede... Hvorfor la du forresten ikke denne posten på tråden der omtalen av NFSU allerede diskuteres? EDIT: Leif... Endret 17. desember 2003 av Skyttt
Shotherra Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 Kjører du fort, leder du med et nokså greit forsprang, og kjører du elendig blir du frakjørt (enda verre hvis du kræsjer). Bilene henger ikke sammen i et gummistrikk.... Og hvis du får en luke så er det lett å oppholde den, og om du kjører perfekt har du likevel et forsprang... Rett meg hvis jeg tar feil, men det er slik jeg har erfart det....... Måtte bare få sagt, men lurer på om noen andre også har erfart det... Du tar så feil, så feil....legg merke til klokka. Når du ligger bak motstanderne dine, når du dem alltid igjen på så så lang tid. Tror du tar igjen et sekund per tredje sekund eller no sånt. Derimot, hvis du ligger foran dem, kjører motstanderne svært mye bedre. Om en krasjer og får totalt stopp, varer det ikke lenge før han ligger i rævva på deg igjen. Og dette er samme motstanderen du tok igjen på en, to, tre da du lå bak. Denne funksjonen kalles "catch up", en funksjon som dumme EA har lagt inn for å holde spenninga på topp hele tida. Det gjør at alle deltagerne i løpet alltid holdes innenfor den lille delen av kartet du ser, uansett hvor dårlig eller bra du kjører. Det fungerer altså som en slags gummistrikk. Utrulig frustrerende! Det er imidlertid mulig å slå av "catch up", men dette ligger kun på Quick Race, altså ikke der det trengs mest... NFSU er definitivt tidenes dårligste Need for Speed-spill. "Catch up"-funksjonen ødelegger alt som er av adrenalin, seiersfølelse og spilleglede... Hvorfor la du forresten ikke denne posten på tråden der omtalen av NFSU allerede diskuteres? EDIT: Leif... Når jeg ligger bak motstanderene så skal det veldig mye til for at du skal klare å ta de igjen.... men det du sa med at bilene holder seg alltids innenfor området på kartet er feil......... jeg har kjørt fra de lett som bare det..... (mest når de kræsjer da) men de har ikke klart å innhente meg igjen....... Faktisk klarer du nesten ikke å innhente de etter at du har kræsjet, du ser de langt foran deg,......! Det "catch up" systemet har jeg ikke hørt om til nå... så det var egentlig noe nytt for meg....... Noen sier at de kunne utelatt trafikken, men da blir det ikke så realistisk som i virkeligheten... (f.eks: 2fast 2 furious) Men skulle ønske de hadde økt grafikken på bilene litt..... litt mer detaljer.... "(På NFS Porsche så er jo grafikken på trafikken ganske god, og når du først kjører i de i 289km/t så få de en ganske stor bulk.....)" Synd det ikke er "Damage" på NFSU...... Da jeg postet denne tråden, så tror jeg ikke kan ha sett de andre om NFSU, (gadd ikke å søke heller!) Var egentlig bare for a å sitere det lille stykket der og se om de andre var enige med meg....
verwooks Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Husk at man "drifter" bak biler da ... og det gjør nok motstanderne også, hvis de henger i hælene bak deg. ... Dessuten kan dem bruke lystgass for å ta innpå. Syntes det er litt overdrevet at alt henger i et strikk ..
Tor Rasmussen Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Jeg er nå under den oppfatning at bilen ikke går særlig raskere med lystgass. Det bare ser slik ut siden grafikken bli blurry. Flere ganger har jeg lagt bak en bil, blåser all NoS'en uten at jeg likevel kommer forbi han foran, og jeg vet at han ikke blåser NoS samtidig.
Skyttt Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Når jeg ligger bak motstanderene så skal det veldig mye til for at du skal klare å ta de igjen.... men det du sa med at bilene holder seg alltids innenfor området på kartet er feil......... jeg har kjørt fra de lett som bare det..... (mest når de kræsjer da) men de har ikke klart å innhente meg igjen....... Faktisk klarer du nesten ikke å innhente de etter at du har kræsjet, du ser de langt foran deg,......! Det "catch up" systemet har jeg ikke hørt om til nå... så det var egentlig noe nytt for meg....... Noen sier at de kunne utelatt trafikken, men da blir det ikke så realistisk som i virkeligheten... (f.eks: 2fast 2 furious) Men skulle ønske de hadde økt grafikken på bilene litt..... litt mer detaljer.... "(På NFS Porsche så er jo grafikken på trafikken ganske god, og når du først kjører i de i 289km/t så få de en ganske stor bulk.....)" Synd det ikke er "Damage" på NFSU...... Da jeg postet denne tråden, så tror jeg ikke kan ha sett de andre om NFSU, (gadd ikke å søke heller!) Var egentlig bare for a å sitere det lille stykket der og se om de andre var enige med meg.... Dette med catch up-funksjonene er reine fakta. Bare følg med på klokka mens du kjører. Se på klokka mens du ligger bak, og mens du ligger foran. Det er en vesentlig forskjell. EA har innplantert denne funksjonen med vilje for at spenningen skal være på topp hele tiden. En kan aldri skaffe seg en skikkelig luke, som i NFSPU. Frustrerende, dumt og platt... Du påstår at spillet hadde blitt urealistisk hvis de hadde utelatt trafikken. Vel, nå har jo aldri NFSU vært særlig realistisk. Dette handler jo om ulolige gateløp. Hvor blir da politiet av? Det blir bare dumt å utelate purken. Hva hadde vel Fast and the Furious-filmene vært uten purk? Dessuten er det vel ikke akkurat realistisk med svære blinkende piler som sperrer veiene når dette liksom skal være et ulovlig foretak! For å sitere anmelderen: NFSU handler om noe så skjelden som lovlig gateracing. Urealistisk er det også at bilene kan runde nitti graders svinger i 250 km/t. Og er du så uheldig å krasje, blir du overhode ikke skada. Men for all del, EA har aldri skrytt av å lage et realistisk spill. Dette er 100% arkade!
Nixration Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 jeg skjønner meg ikke på dere som påstår at det ikke finnes "chatsup" i NFSU! Dere må da se at det er det? Da synes jeg dere skal prøve å ikke starte å kjøre før de andre er ca 20-25 sekunder før dere, så kan dere kjøre da! Da skal dere få dere en overaskelse! Men om du hadde starta likt me de andre kara, så hadde du HELT sikkert ikke kommet til å klart å kjørt fra de! Bortsett vist du får de til å kræsje da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå