Gå til innhold

Nytt skjermkort til eldre hovedkort (Asus p8Z77-V)


Eirik2

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et gammelt Asus p8Z77-V hovedkort, og et MSI GTX Twin Frozr 560Ti 1GB.

Skal oppgradere dette til et ok skjermkort som klarer native resolution på min nye skjerm (2560 x 1600). Det spilles litt Fortnite også.

 

Har fått tips om disse, ok kort synes dere?

MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB Gaming

 

MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB Aero ITX OC

 

Alternativt kan jeg selvfølgelig kjøpe noe skikkelig bra som evt blir med over på ny PC når resten er klar for å byttes - men jeg kommer ikke til å kjøpe noe high end.

Supert hvis noen har noen meninger om dette!

 

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er highend for deg.Har selv z77 og 3770K med 1080/ti.

Hva er max pris du vil betale for ett kremkort :)

Hei,

Takk for svar!

Jeg så noen priser opp i flere tusen, og det er uaktuelt. 2000 er fint for denne oppgraderingen, men jeg kan selvfølgelig legge på en tusenlapp hvis dette gir et skjermkort som gjør at det blir med over på neste oppgradering med god margin. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg ser fra videoen over at det er en økning på nær 100% i FPS fra 1050 til 1060. Husk at jeg nå er vant til Fortnite på 560Ti, og strengt tatt ikke skal spille veldig mye heller.

Ut fra det jeg ser på videoen over, og prisene på 1070/1080, så må jeg gå for 1060.

Ser litt på dette nå, men med sine whopping 27,7cm lengde så er jeg litt usikker på om den snuser på SATAportene på HK. Prisen kan jeg i hvert fall tåle.

 

E

Lenke til kommentar

Jeg håper anmeldelsene du har lest har vært av 3gb versjonen. Mer enn bare minne forskjell på 1060 6gb og 3gb. Tror det er ca 10% forskjell i ytelse i favør 6gb.

 

Uansett en enorm forskjell fra 560 kortet du har idag.

Spørs om det er 6GB jeg har sett. 700kr forskjell, men 6GB er bestillingsvare og tar ukesvis (på Komplett i det minste). De siste 10% tror jeg at jeg biter i meg for denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...