Gå til innhold

Erfaringer med Bank 2?


Duppelupp

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det har seg slik at jeg har kjøpt en ny bolig og skal overta om et par uker. Kjøpet ble gjort for 2 år siden da boligen var under bygging. Planen er å selge min nåværende leilighet for å finansiere kjøpet, men jeg har avhengig av en mellomfinansiering på ca. 2 mill for å få dette til. Så fort jeg får solgt leiligheten min vil hele lånet bli innfridd (altså max om et par måneder)

 

Nå har det seg slik at min faste bank ikke vil innvilge mellomfinansiering pga. lånereglene for Oslo. Jeg har hørt om noe som heter Bank 2 og at disse vanligvis strekker seg lengere enn de vanlige banken. De har selvsagt litt høyere rente, men dette lånet er jo bare på noen måneder så det har jeg råd til

 

Allikevel har jeg en negativ følelse av hele Bank 2, jeg føler på meg at de er lånehaier og jeg frykter de har mye skjulte gebyrer og "liten skrift" i lånepapirene. Er det noen som har erfaringer med Bank 2? Hvordan var det å låne penger av de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke høre med en annen bank da? Flytt hele økonomien til en annen bank. Mellomfinansiering etpar måneder burde gå bra i de fleste tilfeller. Etter hva jeg har skjønt er det tilogmed tillatt å fryse avdragene i en slik periode. 

Hvis den vanlige banken er rasshøl trenger man strengt tatt ikke være kunde der lenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...