Gå til innhold

Kjøpe kraftig desktop/spillebærbar nå eller vente


TMH

Anbefalte innlegg

Hei! har noen peiling på om det er lurest å kjøpe en kraftig bærbar nå med radeon 9600 eller om man burde vente til sommeren.. har noen hørt om utbyttbare skjermkort til bærbare og nå det vil komme?

 

Er noen som i det hele tatt har en anelse om hvor lenge radeon 9600 vil vare før det er ubrukelig i spill?? (Fujistsu siemens Amilo D1840)

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ler meg ihjel. Ubrukelig til spill. Jeg har gforce 3 ti200 og har til gode å se ett spill jeg ikke kan spille. Jeg hadde litt problemer med voodoo 3 kortet mitt da jeg skulle spille noen spill, men de virket da. Så lenge bildene oppdateres over 22 ganger i sekundet ser man ikke forskjell uasnett. Det er like dumt som å si at en tegnefilm hakker

Lenke til kommentar

Hehe, 22fps vil gi "hakking" i forhold til feks 100. Tv er 24 og ikke 22 btw(kan heller ikke sammenlignes med pc spill). 30 er absolutt minimum i spill imo. Og har du 22fps er det ikke mye rom for høyere oppløsning/aa/as osv. Har du ca 50fps i et spill, er det fort dette detter ned til halvparten i feks komplekse scener /masse som skjer på skjermen på en gang osv. For å ikke snakke om mp. Nei 22 er vel egentlig ikke brukende til stort :) hvertfall ikke "fps" spill. Kan komme i land med 22fps i strategi spill og lingnende.

Lenke til kommentar

tror den skal holde en stund ja!med min pc som er endel dårligere enn fsc 1840 har jeg hatt i snart et år å den klarer fint alle spillene jeg har prøvd,men du kan kanskje ikke regne med å spille med aa,af og høyeste oppløsning på alt... men bærbar er utrolig mye kjekkere å ha en stajonær,f.eks når du sitter på toget elelr bussen å kjeder deg eller skal en liten tur innom et lan...

Lenke til kommentar

en grunn til at det kan være mere problemer med en bærbar er feks at den er bærbar, og at man flytter på den mye oftere enn en vanlig pc.

 

det største problemet jeg har opplevd er cdbrenner/dvdbrenner er av en litt for billig utgave, og at den kan få problemer etterhvert. har skjedd med meg en gang, men det var garanti, så jeg fikk ny brenner på kort tid.

 

et annet punkt er at ting som er i laptoppen kommer til å være der ut levetiden til maskina, man kan som regel ikke bytte skjermkort og cpu, ekstra ram kan man sette i og ny harddisk går greit

 

 

jeg har kun laptopper for tiden, og har ikke lyst å gå tilbake til de store klossene som er krunglete å ta med seg. laptoppen derimot kan jeg bare hive på ryggen og sykle som en vill man dit jeg skal.

Lenke til kommentar

(offtopic) bare for å pirke:

 

pal-tv består av 625 linjer vertikalt, og hastigheten på signalet på skjermen fra venstre til høyre er: 15.625 kHz, og vertikalt er den 50.00 Hz men den tegner opp bare annhver linje for hver gang, dermed blir det bare 25hz effektivt bilde. og fargeklokka er på 4.433 Mhz

 

sikkert noen som bryr seg om dette og (:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
(offtopic) bare for å pirke:

 

pal-tv består av 625 linjer vertikalt, og hastigheten på signalet på skjermen fra venstre til høyre er: 15.625 kHz, og vertikalt er den 50.00 Hz men den tegner opp bare annhver linje for hver gang, dermed blir det bare 25hz effektivt bilde. og fargeklokka er på 4.433 Mhz

 

sikkert noen som bryr seg om dette og (:

Ergo; 50 delbilder. Det samme som et vanlig dv kamera filmer.

 

Tilbake til topic; kjøper du Dell maskin har du mulighet for å bytte kort. Kanskje det er en ide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...