Gå til innhold

Nec ND1300a problemer og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Kjøpte før helgen en Nec ND 1300a. Kjøpte så en spindel med Thats Write dvd-r og thats write dvd+r.

 

Synes vel strengt tatt ingen av disse platene fungerte spesielt bra med denne brenneren på 4x. Finner feil på plata med Nero Dvd speed, dog det skal nevnes at dvd+r plata faktisk fungerte i dvd spilleren i stua.

 

Er denne brenneren virkelig så shitty at den ikke klarer å brenne relativt billig media på 4x?

 

Leste mye om denne før jeg kjøpte den og før jeg kjøpte platene og det var diverse positive tilbakemeldinger på thats write (leaddata01) dvd-r og denne nec'en, men jeg kan vel ikke akkurat si meg så enig.

 

Ugh. :roll:

 

Kjører herrie's 1.08 firmware med RPC1 hack, ikke lagt til flere media typer osv..

 

Hva slags medie og i hvilke hastigheter klarer dere andre med denne *host* fine *host* brenneren å få brukbare resultater?

 

Jeg har virkelig lite lyst til å enten brenne alt i 2x (fortsatt ikke fått testet om det faktisk gjør noe serlig nytte men innbiller meg det.) eller kjøpe skamdyre medier.

 

Sånn som dette ser ut nå så havner denne forholdsvis fort på qxl og enten en plextor eller pioneer 06 brenner går inn. Ugh.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

 

Gav opp nec'en og kjøpte en pioneer dvr 106.. koster ca det samme som nec'en (sjekk den eminente prisguiden) og denne brenneren er virkelig utrolig mye bedre.

 

Brenner alt jeg har testet uten noen feil, billige plater uten feil.. denne er bare helt genial.

 

Så folkens... styr unna nec'en og spar deg selv for MYE problemer og kjøp pioneer brenneren. Skjønner ikke helt hvorfor NEC'en blir anbefalt opp i skyene av alt og alle. Flere kamerater har også i løpet av tiden den første posten her ble skrevet hatt kontakt med NEC brenneren... og vært lite fornøyde.

 

Du får som regel (alltid?) fullført brenningene med nec'en og 'dårlige' plater, men slutten av platene blir jo ikke lesbare. For no dritt..

 

Ps... pioneer brant dual layer plater med a06 (retail 106) nå nylig med modifisert firmware... er jo ikke sikkert den firmwaren blir sluppet noen gang, men.....

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Har en Nec1300a, og den fungerer helt utmerket..

 

Vet den har noe problemer med billige dvd media, men dette er ikke noe problem med oppdatert firmware. Finnes en uoffesiel firmware.. Og nec har vel også kommet med en egen firmware som støtter flere dvd media.

Lenke til kommentar

Merkelig!

 

Jeg kjørte foresten 'uoffesiel' firmware på den. Virker jo nesten som det er veldig store variasjoner mellom de forskjellige NEC 1300'ene folk har fått da. Har som sagt flere venner som har samme problemene som jeg hadde, men her har vi et par av dere som bare har positive erfaringer. Dårlig kvalitetskontroll på samlebåndet eller noe slikt kanskje ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rare greier har skjedd.

Jeg har altid brent princo 4x på 4x med min nec1300a

Men her om dagen begynte den plutselig å brenne kun 2,2x av en eller annen grunn.

Hakke peiling på hva som er galt og den mongolide speeden da 2,2x?

Sjekket at platene hadde samme produksjonsnr osv.

Intet forskjell der.

Hva kan ha skjedd?

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...