Gå til innhold

– Vi må tenke industri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"– En annen aktør er Statens vegvesen, som bruker mye ressurser på nye E39 fra Stavanger til Trondheim: Hvordan kan de benytte andre teknologiske løsninger fremfor tradisjonelle broprosjekter, som vil bli svært kostbare?"

 

Dette har interessert meg i lang tid, og noen av løsningene som pr. dato er aktuelle er svært kostbare.

Spesielt traseen som er valgt for å krysse Storfjorden.

Statens Vegvesen har vært i gang med analyser i mange år allerede, men savner mer informasjon ut i media.

Spesielt tror jeg flytebroer, med rørmoduler av stål på ca 600m hvor skip kan krysse, virker interessant.

2 slike rørmoduler som standard, en for skipstrafikk ut fjorden og en for trafikk inn, burde være en sikker og kanskje også rimelig måte å krysse fjordene på.

Fleksible flytebroer er en løsning som kunne masseproduseres, og er samtidig en løsning uten lengdebegrensning.

Har derfor lurt på om Statens Vegvesen har modelltestet denne varianten i jakten på sikre og rimelige fjordkryssinger.

Håper TU intervjuer Statens Vegvesen for å finne ut status for arbeidet med fjordkryssingene.

Dette er noe som interesserer mange og det dreier seg om utgifter på flere 100 mrd. for samfunnet.

Skrevet

Boligbygging handler kun om å gjøre bolighaier rikere. Det nagler fullstendig krav til boligbyggere om å gi folk mer for pengene. Alle industrier gir deg betydelig mer for pengene i dag enn for 30 år siden, unntatt boligbyggere. Arkitekter, bolighaier og andre involvert i boligbygging er en skam for samfunnsutviklingen.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...