Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sopp i underlivet


Mannen1

Anbefalte innlegg

Ikke noe problem for meg å være ærlig med legen. Selv om hun kaller meg hypokonder til tider. Det er verre med fruen, som er veldig flau av å spørre om sånne ting. 

 

Da må det eventuelt bli at jeg ringer legen min om råd for dette, uten at hun involveres, samtidig som jeg spør om hennes situasjon. Problemet er at dette kan medføre stress på henne at jeg ringer legen min om dette, noe som ikke er bra for fosteret. Derfor rådfører jeg med folk som dere på forumet, og hører om deres mening og sunne bondevett. Slike ting synes jeg også er for flaut å spørre om foreldrene mine om. 

 

Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan ringe legen hele tiden, da det tar tid å komme i kontakt med legekontoret, samtidig som kollegaer er nysgjerrige. Og dette går utover jobbkvaliteten min også å drive å tenke på slike ting under jobbingen. Men jeg kan ringe tirsdag ettermiddag eller onsdag morgen, fordi da har jeg litt tid i forhold til jobbvaktene. 

 

Har vært veldig mye forskjellige ting under denne graviditeten. Men kjører på med kuren med canesten, som jo er et råd fra legen ett år tilbake. Nå ble jeg dog litt usikker på om jeg skal smøre det i rompa også eller bare på pungen. 

 

 

 

De fleste leger har en nettløsning der du kan kontakte legen. Bruk denne. 

 

Kort svar: Det er 0% fare fare for fosteret at du bruker Canesten. Smør i vei. MEN, det er en grunn til at du ikke får kjøpt dette i 5 liters dunker. Det er fordi vi ikke vil ha dette ut i avløpssystemet, og en del andre kjipe potensielle konsekvenser på makronivå. 

 

 

Hvis du er oppriktig bekymret bør du ta en telefon til din fastlege. Selv legesekretæren vil nok kunne gi deg et svar. 

 

 

Alltid hør med fastlegen før du følger råd fra internett!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...