Gå til innhold

Rapport: Norge faller bak på IKT og teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Om det er ett ønske å få flere til å jobbe med utvikling generelt og sikkerhet spesielt er det kun en ting som løser det: PENGER!

 

VI kan snakke så mye vi vil om interessant jobb, kvinner og data, lær kidsa koding etc.Skal vi få flere inn på tunge studier, og ta tunge kompliserte jobber så må betlingsvilligheten være der.

 

Heldigvis er etterspørselen nå så stor i markedet at lønningene begynner å bedre seg. Dette vil bli fanget opp av mediene og flere ser muligheten for godt betalte IT jobber og vil søke dit.

 

Merk at dette gjelder hvis vi ønsker å øke "talentpoolen" utover de som velger IT av interesse.

Lenke til kommentar

Jepp. Forsøkte å starte opp for meg selv i Norge -- tanken var å gjøre noe langsiktig og av betydning, men etter en masse balluba og skatt+forskuddskatt flyttet jeg til øst-Europa. Her får en være i fred slik at en har en sjanse. Jeg har ikke sett meg tilbake og nå har jeg dame her med jentunge på vei. I Norge følte jeg meg som en jaget slave; aldri igjen.

Endret av Capitalist Hippie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...