Gå til innhold

Doble RAM (fra 8 til 16)?


Eksnerden

Anbefalte innlegg

Har nylig bestilt en ny bærbar ment primært til gaming. Jeg er ikke opptatt av å spille på high\ultra, men ønsker naturligvis at den duger i noen år. Bærbar finner dere her:

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNHQ3EED012/acer-predator-helios-300-17-3-barbar-gaming-pc-sort

 

Vurderer om jeg skal være litt mer fremtidsrettet og bestille en ekstra RAM-brikke, dvs doble fra 8 til 16 GB.

 

 

  1. Er det verdt pengene og evnt bryderiet med å doble, eller vil 8GB holde lenge? Jeg vil kanskje heller tro at skjermkort blir en hindring før mengden RAM, men hva vet vel jeg..
  2.  
  3. Kan jeg sette i hvilken som helst RAM-brikke, bare den er 8GB, SODIMM, DDR4 og på 2400 hZ? Ingen på elkjøp kunne bistå med dette, enda jeg ble sendt frem og tilbake. En person trodde at så lenge det var Crucial var det ok (må det også være samme produsent?).

 

Setter pris på oppklarende svar :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har nok minne vil du ikke merke noen verdens ting ved å sette inn mer minne. Du kan sette inn raskere minne men må da bytte ut det du har. Gevinsten av det vil dessverre også bli minimal. Mye penger for veldig lite ytelse.

 

Du kan stort sett sette inn akkurat det du vil. De fleste HK vil automatisk justere minnet til de tregeste brikkene. Det er en fordel å i det minste få samme frekvens (Hz) og latency (CL).

 

Edit: Hvis du derimot sliter med at du har for lite minne kan ytelsen øke betydelig.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...