Jump to content
Hans_Henrik

hvordan er Telenor's "Music Freedom" implementert?

Recommended Posts

Hvorfor _skal_ den være 128 kBps?

Og hva mener du det kan være relatert til?

skal ikke være nyjaktig 128kbps, men det skal være *maks* 128kbps pga: 

post-134408-0-71335800-1534687651_thumb.png

 

og kan den hastigheten, over dobbelt så kjapt som det skulle vært, være relatert til "Telenor Music Freedom"-systemet?

Edited by Hans_Henrik

Share this post


Link to post

Aha, nå henger jeg med. 

 

Du skal være strupet til 128 kilo bit per sekund (kbps), men du klarer laste ned en fil med 269 kilo bytes per sekund (kBps). Det er i så fall mangedobblet av hva du skal være strupet til.

 

Over 16 ganger den hastigheten du skal være strupet på.

 

Hva var dette for en URL, og hvilken tjeneste lager den?

Jeg får 401 siden jeg ikke er autentisert.

Share this post


Link to post

Aha, nå henger jeg med. 

 

Du skal være strupet til 128 kilo bit per sekund (kbps), men du klarer laste ned en fil med 269 kilo bytes per sekund (kBps). Det er i så fall mangedobblet av hva du skal være strupet til.

 

Over 16 ganger den hastigheten du skal være strupet på.

 

Hva var dette for en URL, og hvilken tjeneste lager den?

Jeg får 401 siden jeg ikke er autentisert.

 

 jeg tror ikke det er en universelt akseptert definisjon av "kbps", noen bruker det for kilo-bits, og noen for kilo-octets.. jeg tror det betyr kilo-octets hos Telenor (og Ice) =/ 

 

og.. super-NSFW, kan nesten gå så langt som NSFL, men denne siden lager en slik url som er gyldig i noen minutter (time?) iallefall: http://miconisomi.xii.jp/loveraper_maki/#fc2videohtml5cont21 

 

post-134408-0-26191900-1534720531.png

Edited by Hans_Henrik

Share this post


Link to post
Annonse

Jeg har Note9/Music Freedom i mitt abonnement hos Telenor. Telefonen + 4G modemet i bilen (m innebygget Spotify) har registert ca 6G mobildata i October. Ringte Telenor teknisk support, de sier de har registrert 178MB som Music Freedom i October.

Jeg har foretatt flere tester igjennom måneden og ser at Telenor "gjenkjenner" 3-5% av min Spotify mobilbruk som Music Freedom.

Jeg får forståelse, men ingen erkjennelse av feil hos de som jobber på mobilsupport/teknisk hos Telenor.

Jeg er ikke redd for å gå tom for data - jeg har et romslig abonnement - men det irriterer meg at Telenors reklame sier at all Spotify trafikk med unntak av Videos ikke skal telle mot månedlig datamengde https://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/musicfreedom/

/misterolf  

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...