Gå til innhold

Nå hardner mobilkamerakrigen til


Anbefalte innlegg

Hva er det som har skjedd på kamera fronten de siste årene? De er jo fremdeles bare de aller dyreste som har 4K video, en teknologi som snart burde være i alle systemkamera. Etterfølgeren etter mitt tidligere systemkamera Canon 80D har fremdeles bare FHD noe som er helt latterlig med tanke på prisen.

Helt enig at det går for sakte. Jeg byttet system canon til olympus. Jeg hadde ventet på speilløst kamera fra Canon for å få et lettere kamera til blant annet fjellturer. Det kom ikke speilløst mens jeg hadde Canon. Det ble et kamera med mindre billedbrikke 4/3 system. Mange vil vel si at olympus også ikke er raske nok med å komme med nye finesser etc, men jeg fikk nok av konservative canon. De har for noen år siden kom med speilløst kamera, men det var forient for min del. Men som du sier har ikke canon 4k på etterfølgeren til 80D. Mange vil vel si at det er et kamera til stillbilder, men de burde ha muligheten til 4k på et så dyrt kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som har skjedd på kamera fronten de siste årene? De er jo fremdeles bare de aller dyreste som har 4K video, en teknologi som snart burde være i alle systemkamera. Etterfølgeren etter mitt tidligere systemkamera Canon 80D har fremdeles bare FHD noe som er helt latterlig med tanke på prisen.

Panasonic og Olympus har ledet an en liten revolusjon med speilløse systemkameraer. Det gjør at du nå kan få nær-proff kvalitet i et lite lommekamera med et lyssterkt pannekakeobjektiv (f.eks Pen-F). Andre produsenter har også kastet seg på, og Sony er nå større enn Canon i USA.

 

Sony sine kameraer er også veldig små, men pga fullformatet er objektivene fortsatt relativt store. Allikevel:  De to tradisjonelle storhetene Canon og Nikon har absolutt ikke fulgt med i timen. 

 

Jeg tar heller Full HD i et systemkamera enn det der jalla 4K-videogreiene du får i mobiltelefonene. Det kan rett og slett ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Panasonic og Olympus har ledet an en liten revolusjon med speilløse systemkameraer. Det gjør at du nå kan få nær-proff kvalitet i et lite lommekamera med et lyssterkt pannekakeobjektiv (f.eks Pen-F). Andre produsenter har også kastet seg på, og Sony er nå større enn Canon i USA.

Sony sine kameraer er også veldig små, men pga fullformatet er objektivene fortsatt relativt store. Allikevel:  De to tradisjonelle storhetene Canon og Nikon har absolutt ikke fulgt med i timen. 

Jeg tar heller Full HD i et systemkamera enn det der jalla 4K-videogreiene du får i mobiltelefonene. Det kan rett og slett ikke sammenlignes.

Helt enig at jeg foretrekker systemkamera til å fotografere. Mobilen kan erstatte noen av bruksområdene og kan forevige noen øyeblikk. Men føler at mobilen spiser seg innpå 4/3 systemet. Det vil aldri nå igjen 4/3 men hva er godt nok noen ganger. Kanskje FF er mer aktuelt nå enn for bare noen år siden. Det er hvertfall mine tanker. Mobilen er med alltid og forevige øyeblikk. Skal man fotografere blir FF mer aktuelt.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...