Gå til innhold

SAMLETEST: Barbermaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere svarer ikke på spørsmålet dere stiller. "Er det noe vits å bruke opptil 5000 kroner på en barbermaskin?"

 

Kanskje teste mot noe billigere?

Om TU noen gang har lyst til å teste produkter fra braun/panasonic/philips igjen, så kan de ikke gjøre en "verdi for pengene" test mot billigere produkter.

Lenke til kommentar

Har skjeggtrimmer, og trimmer i helgene

Barbering er bortkastet tid og penger

 

Det forutsetter et minimum av skjeggvekst, noe jeg ikke har for mye av. Fordelen er jo nettopp at barbering går relativt fort. Veksler litt mellom en maskin fra mellomsegmentet til Braun og en tradisjonell DE barberhøvel.

 

Jeg hadde tidligere toppmodell fra Braun, men den fikk et ublidt møte med flisene på badet. Fikk ny av kona, og merker i grunn ikke forskjell på selve barberingen, selv om den forrige hadde display og greier...

Barbering med tradisjonell barberhøvel koster svært lite på sikt. Høvelen min (Muhle R89) koster vel rundt 350 kr, men bladene får jeg billig fra ebay. Koster kommer i alle prisklasser, men jeg har vært positivt overrasket over enn relativt billig kost fra Body Shop. Og barberkremen er så drøy at det ikke er et tema.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sist eg kjøpte en barbermaskin, var en 3 hoders som skulle være såå god. Kostet riktignok bare 2 lapper, men fy faen for noe dårlige greier. Det var rett og slett penger rett ut vinduet. Eg klarte ikke barbere meg, tok jo vinter og vår før håret kom av. Eg ga den til min bror, som plutselig var veldig fornøyd med den. Har eg for tett skjeggvekst til at slike maskiner funker på meg? 
Løsningen min hittil har vært å bare ha skjeggvekst, og heller trimme litt lett over på øyemål

Lenke til kommentar

Hadde en philips med lade-, vask- og rensestasjon. Gikk på blemma at jeg lot laderen stå i hele tiden. Batteritiden var etter 1-2 år nede på bare noen minutter. At det ikke fantes en mekanisme som stanset lading og slitasje er helt utrolig. Et annet aber er at ladestasjonen hang seg helt opp når det kom til å sette i gang vask/rens. Måtte ha egen væske, som ikke er billig, og den var meget sær på mengden som skulle være i stasjonen.

At hodet er utskiftbart er ikke noe pluss egentlig, maskinen (les: batteriet) er utslitt før hodet.

Da maskinen ble ubrukelig kjøpte jeg en ny, kun maskinen. Men den var bittelitt forskjellig fra den forrige og passet ikke 100% i stasjonen, og kunne ikke lades der. Pælma hele renseriet, og bruker nå kun maskin som jeg skyller i vasken. Alt det renserigreiene er totalt unødvendig etter min erfaring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...