Gå til innhold

Det haster å kvitte seg med russiske fly: Kjøper nye F-16 i stedet for Gripen


Anbefalte innlegg

Hvordan kan du garantere at artikkelen om Australia ikke er oppspinn? 

 

Du synes selv det virker utrolig at de kunne gjøre noe slik. Altså de har så godt som lagt topp hemmelig militær informasjon ut på Internet. Og de har altså en historie med å lekke masse dokumenter som er feil til folk som aktiv forsøker å stjele. Og du bare sluker dette opp uten å tenke over at dette kanskje var litt vel lett? Jeg har ellers lest diskusjonstråden og dermed artikkel om det før selv om du mener jeg heller ikke har gjort dette. Det kan jeg bevise, fordi om du scroller ned i den diskusjonstråden der så har jeg et innlegg. Så nei, dette er ikke nytt for meg. Men jeg sluker ikke bare hva enn militæret sier i USA da de like ofte lyver som forteller sannheten og de gjør hva enn de mener er best for nasjonal sikkerhet og har ingen forhold til ordet sannhet. Alle uttalelser er virkemidler for å beskytte USA.

 

 

I Korea så ble de slått tilbake av Folkets Frigjøringshær. Det er ingen skam i å tape til en så massiv styrke på land, og spesielt med tanke på at alle soldatene der var veteraner med langt mer erfaring enn amerikanerne hadde.

 

Vietnam var litt verre.

 

Derimot er begge deler bare bevis på at strategien i luftrommet fungerer. USA hadde 100% kontroll over luftrommet i begge krigene og alle kriger siden. De klarte altså ikke å oppnå noe til tross for overlegenhet i luften. Ikke pga arroganse i forhold til strategien deres for luftvåpenet. USA har ubestridt verdens beste luftvåpen, det er ikke arroganse, det er fakta. Og fortsatt kun Russland som kan komme i nærheten av USA. Der Russland sine fly stort sett er fra Soviet tiden. De har noen nyere fly. 4+++ generasjons MiG-35 og 5. generasjon SU-57 har de enda ikke begynt produksjon av, men skal snart.

 

 

USA har planer om å bygge nesten 2500 F-35 fly til seg selv. 

 

 

Og USA har nok av eldre jetfly som er laget for kamp i luften som de kan sette inn til å få luftherredømme mot Russland. Blant annet 1000 F-16 fly. Disse klarer seg strålende mot det meste Russland har. Og Russland har ikke produsert noen fly som kan matche USAs F-22. Så selv om de kun har litt over 200 av dem, så er det ingen som er bedre i verden. 

 

Russiske fly er en del billigere da.. En F-22 koster 3x så mye som en Su-57. Og det er jo litt problem i reell krig. Ingen bryr seg om du har de beste flyene i 1v1 når en svært stor del av krig er hvor mange du kan lage. Skulle USA laget mange fly for krig så tror jeg de hadde kuttet ut en del i flyene og gått for langt enklere design som de da heller kunne fått laget mye flere eksemplarer av. Fordi uansett hvor bra et F-22 er, så tror jeg ikke det vinner mot 3 Su-57. Og så gjelder det jo og å få mye flytimer ut av flyene også da, og at de ikke må stå på bakken hele tiden midt i en krig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...