Gå til innhold

– PC-prisene vil fortsette å stige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en bærbar produsert i 2007 som fortsatt fungerer knirkefritt til mange oppgaver.

Jeg har nå tenkt å bytte ut harddisken med en SSD som vil øke ytelsen betraktelig.

Det er klart salget av PC'er faller når levetiden er mange ganger lenger enn tidligere, og når så mange har en PC.

Lenke til kommentar

Jeg har en bærbar produsert i 2007 som fortsatt fungerer knirkefritt til mange oppgaver..

 

Hmmm. Er det gjort noe med hovedkortet? Min erfaring med hovedkort er at de varer 4-5 år maks. Det er kanskje ikke standard hovedkort i bærbare, men det kunne uansett være interessant å vite om det er noe spesielt med dem siden de varer så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg bruker fortsatt min gamle samsung bærbare fra 2014 selv om logoen har falt av og jeg måtte bytte 128GB M-SATA SSD. Tenkte et øyeblikk å oppgradere M-SATA til 1TB da prisen på den sank med 1150 kr. i går men jeg produserer ikke noe innhold som trenger lagring utover noen MB så jeg har liksom ikke bruk for mye lagring lenger. Den bærbare er koblet opp som stasjonær-rolle hele tiden nå så da bruker jeg bare en ekstern harddisk til backup.

Lenke til kommentar

Hmmm. Er det gjort noe med hovedkortet? Min erfaring med hovedkort er at de varer 4-5 år maks. Det er kanskje ikke standard hovedkort i bærbare, men det kunne uansett være interessant å vite om det er noe spesielt med dem siden de varer så lenge.

 

Min Dell et eller anna fra 2005 som eg kjøpte som student fungerer enda framleis veldig bra, bortsett frå batteriet sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Hmmm. Er det gjort noe med hovedkortet? Min erfaring med hovedkort er at de varer 4-5 år maks. Det er kanskje ikke standard hovedkort i bærbare, men det kunne uansett være interessant å vite om det er noe spesielt med dem siden de varer så lenge.

Dette er standard hovedkort. PC'en er en Fijutsi-Siemens Lifebook E8310 med 8 GB RAM

https://www.cnet.com/products/fujitsu-lifebook-e8310/specs/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...