Gå til innhold

Tester -megapixel.net


Anbefalte innlegg

Leste akkurat megapixel sine nyeste tester, og leser blandt annet at lcd skjermen for Canon A80 har fått karakteren 10, mens lcd skjermen til Olympus C5060 har fått karakteren 9 (skjermen til G5 har 9).

Lurer på om grunnen til at de har gitt A80 så høy karakter på lcd skjerm er at de alt har strekt seg for langt i testen til a70 hvor de klemte til med 8.

Sånn teknisk sett er begge vridbare, og canon skjermen er 1.5" og 67.000 pixler
Mens Olympus kameraet har en 1.8 " med 130.000 pixler

Jeg har også vanskelig for og forstå batterikarakteren deres, sånn generelt.
Her for canon cameraet bare 8, mens olympus for 9.


Jeg så at Dpreview hadde klart ta flere bilder i sin batteritest av A70 med 1600 mah batterier enn de fikk ut av G5 (i motsetning til akam sin batteritest).

A80 burde derfor glatt så G5 med 2300 mah batterier.


Det virker på meg som om Canon A80 burde hatt 9 (i likhet med G5), ikke 8 på batterilevetid, mens A80 kunne hatt 8 på lcd skjerm, ikke 10. Karakterene på olympusen er forsåvidt greie.

Virker kanskje som testene fra megapixel er litt vel fordelaktige for Canon?

Skjønner at akam har sluttet med karakterer :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at man skal være forsiktig med å lese karakter mot hverandre på denne måten. Dette er en av grunnene til at vi sluttet med karakterer på Akamera.

 

C-5050 og G5 er dyrere, mer profesjonelle kameraer, og det bør da forventes bedre batterikapasitet og bedre LCD-skjermer.

 

Kanskje Megapixel.net mener at A80 har en veldig god skjerm i forhold til prisen og målgruppen, mens de andre har skjermer som er greie i forhold til den mer krevende målgruppen for disse kameraene.

Lenke til kommentar

(nå har ikke jeg peiling på kameraene dere prater om her)

 

Martin: Det er kjekt å tenke på at karakteren 10/10 er enestående/kunne ikke vært bedre. Karakteren 5-9 er jo helt greie karakterer som står for "over gjennomsnittet".

Jeg tror nettsteder (med unntak av akam.no) med tester har en tendens til å 'aldri' bruke karakterer under 5.

Jeg stoler iallefall ikke mye på karakterer.

 

Jeg har også en følelse av at folk som leser tester og ser at et kamera får 5-6 i en av punktene, er kameraet dårlig. Det er da fremdeles over gjennomsnittet.

 

 

Jeg er sikker på at kameraer som får 10/10 på visse underkategorier kunne vært enda bedre på det punktet.

 

 

Dette er selvsagt min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...