Gå til innhold

Beste smarttelefoner mtp pris, respons og uten bloatware


Anbefalte innlegg

Kjøpte min første smartphone for et par år siden. Samsung S7 Edge. Bruker den fortsatt. Imponert over all den lekre teknologien, mindre imponert over hvor lite autonom man er hva gjelder telefonens innehold, og hva den skal gjøre. Jeg har ikke tellet etter, men jeg vil tro at godt under 10% av appene er valgt av meg. Av og til får jeg en følelse at jeg har brukt masse penger på en dings som først og fremst er en slags reklamekontakt som er plugget inn i mitt privatliv, og som jeg ikke kan stoppe (eller hvis jeg kan, må gjøre dette til en deltidsjobb i seg selv, noe jeg overhodet ikke er interessert i). Jeg tenker at når jeg betaler så mye for så flott teknologi, så er det for galt at jeg ikke selv kan bestemme akkurat hva den skal og ikke skal gjøre. Det må da være et enormt marked for en motsats til dette? Hvis jeg hadde kunnet velge mellom 2 høyteknologiske dingser hvorav jeg hadde full kontroll over en av dem, så hadde det ikke vært noe å tenke på engang. Men jeg antar at de tjener så mye penger (eller håper å gjøre det etterhvert) på å påtvinge meg alskens kommersielle koblinger, at det i praksis ikke finnes noe profittmotiv i å selge en telefon som er totalt brukerkontrollert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...