Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Hva slags switch burde jeg velge når jeg har en kabel på ca.25 m mellom dem? Har prøvd med en CNet switch, men den klarte ikke så lang kabel? Hvilken burde jeg velge????????????
rwu Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Hva slags switch burde jeg velge når jeg har en kabel på ca.25 m mellom dem?Har prøvd med en CNet switch, men den klarte ikke så lang kabel? Hvilken burde jeg velge???????????? høres rart ut om en cnet-switch ikke funker med kun 25m. kabel. er du sikker på at kabelen er i orden... foruten brudd i kabelen kan den være feil-laget (les: wiremap)
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 det funket med en SMC router på samme kabel men har problemer når det kommer til switchen. Noen forslag?
rwu Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 (endret) se min siste post i denne tråden... edit: fin denne også.. Endret 15. desember 2003 av rwu
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 kan sjekke det, men jeg har laget dem slik at de er helt like på begge sidene, brun/brun-hvit på nr1 osv. men jeg synes det er rart at det funker med en vanlig router og ikke en switch. er det noen sider der jeg kan se hvordan jeg skal lage dem????
rwu Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 (endret) er viktig at 1/2 er i samme par, og 3/6 er samme par.. http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/cable/cable5.htm men jeg synes det er rart at det funker med en vanlig router og ikke en switch.er det noen sider der jeg kan se hvordan jeg skal lage dem???? test overføringshastigheta på en annen switch... tror det blir dårlige greier... edit: selv om kabelen er feilkobla kan den godt virke på en 10mbit-hub/switch/router Endret 15. desember 2003 av rwu
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 jeg var inne på den siden å så, men skal jeg ha den lik i begge ender eller skal den være a i ene enden og b i andre enden?
chma Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 hmm, er det kanskje en grunn til at man ikke lager patchekabler som er kortere enn 50cm?
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 hmm, er det kanskje en grunn til at man ikke lager patchekabler som er kortere enn 50cm? hva er en patchekabel?
chma Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 hmm, er det kanskje en grunn til at man ikke lager patchekabler som er kortere enn 50cm? hva er en patchekabel? En nettverks kabel på norsk, den er litt tykkere og mer "bevegelig" og tåler littmer bevegelse enn en instalasjonskabel som har "helt" kobber i lederne(som lett brekker ved å bøye den fram og tilbake flere ganger), mens patchekabelen har kobbertråder for å gjøre den fleksibel.
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 hmm, er det kanskje en grunn til at man ikke lager patchekabler som er kortere enn 50cm? hva er en patchekabel? En nettverks kabel på norsk, den er litt tykkere og mer "bevegelig" og tåler littmer bevegelse enn en instalasjonskabel som har "helt" kobber i lederne(som lett brekker ved å bøye den fram og tilbake flere ganger), mens patchekabelen har kobbertråder for å gjøre den fleksibel. hvor får jeg kjøpt slikt???
Bull_Dogg Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 jag har en slik kabel fra før fant jeg visst ut a hehe
chma Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 jag har en slik kabel fra før fant jeg visst ut a hehe hehe, det jeg mente, husker ikke helt om det er riktig, men var det ikke en grense for hvor korte kablene kan være om de skal følge standarden?
rwu Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 når dukka den <50cm. kabelen opp? trodde det var snakk om en på rundt 25m.(?)
covah Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Dersom kabelen er i orden, skal det ikke være noe problem å kjøre med 100 m kabel. Man kan oftest også bruke lengre kabler, men da er man utenfor CAT5 standarden, og klarer mange ganger ikke mer enn 10 Mbit.
Bull_Dogg Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Skrevet 16. desember 2003 når dukka den <50cm. kabelen opp? trodde det var snakk om en på rundt 25m.(?) har ingen kabel på 50 cm, men den på 25 m er av typen patch kabel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå