Gå til innhold

Reise tidligere


Nemisen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går nå VG langt unna der jeg er fra. Har nettopp bestått eksamen med god karakter, og det er derfor ingenting annet som skjer på skolen fram til den 22. juni.

 

Problemet er at min arbeidsgiver i sommer ønsker at jeg skal være tilgjengelig så fort som mulig, men så har skolen sagt at det ikke er vits å søke seg fri de siste dagene, fordi de vil at jeg skal være her den siste skoledagen.

Nå som alle karakterer er satt (også fravær tror jeg) sitter jeg å vurderer å fly hjem førstkommende torsdag. Det er fordi jeg får jobbet mer i sommer, og at jeg har vært borte i over 5 mnd nå, uten å ha vært hjem. Selv om det bare er snakk om en uke, vet jeg ikke om jeg orker å sitte her i 9 dager med fri, og ikke gjøre noe som helst..

 

Kan skolen endre mitt fravær etter karakterer osv. er satt? Eller kan jeg bare reise? Skal selvfølgelig forklare til skolen at jeg vurderer å dra tidlig, men er usikker om dette kan få noen konsekvenser for meg.

 

 

Håper noen skjønner problemstillingen.. vil gjerne hjem den ekstra uken nå kjenner jeg! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke søke seg fri på Videregående opplæring, men få stryket inntill 10 dager av fraværet om det er gyldig grunn.. Det at du bare vil hjem og all undervisning er unnagjort er desverre ikke gyldig grunn.

 

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_4-6-2#%C2%A73-47

 

Så ja skolen KAN endre fraværet ditt etter karakterer er satt. Men du kan kreve at årsaken til fraværet føres inn i ett vedlegg på vitnemålet også. "Årsak til fravær: ingen undervisning på skolen de siste dagene"

 

Men, nå er jo de siste dagene på skolen som regel de som er hyggeligst, sosialisere seg med andre elever og gjøre litt mer gøyale aktiviteter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...