Gå til innhold

Defragmenterings slit.


Janster

Anbefalte innlegg

Jeg har to disker, en på 40 og en på 80 gb...

 

Disse er røde som djevelen i defrag programmet....og windows mener de burde defragmenteres snarest.

Jeg gjør dette, men det blir jo knappast noe bedre ...og straks den er ferdig klager den på nytt...

 

Jeg hentet ned et program..defrag pro ellernoe i går men det og etterlater disken like rød som det den started med...

 

Jeg har frigitt 15% av diskene slik at programmene skal ha nok å boltre seg på...

 

Er dette bare meg eller et vanlig problem?

 

hilsen

Janster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, samma her, mn jeg har et litt større problem i-og-med at jeg har 9 harddisker i serveren min, 1,270 terrabyte tilsammen ^_^

 

Jeg finner det at jeg bare får forbedret et par prosent på en full gjennomgang, og at for å komme nær null må jeg gjerne kjøre defrag 7-8 ganger i loop :roll:

 

Har prøvd mange forskjellige program for dette, og de oppfører seg alle slik. Har egentlig ikek funnet noen god løsning på dette... jeg bare defragmenterer ikke så ofte, fordi det tar jo en uke i strekk for å kjøre 7-8 fulle defrags på alle 9 harddiskene...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke defragmentere lenger.

Sist gang mista jeg alle divx'ene, all mp3'en og nesten alle viktige dokumenter.

Ved hjelp av GetBackDataForFAT (jalla navn, men ålreit prog) fikk jeg igjen noe av mp3'en og alle dokumentene. Alle filmene gikk te søplekassa da :(

Sikkert fordi partisjonen var større enn windows likte, men jeg er uansett ingen fan av defrag lenger :p

Lenke til kommentar

ah, nei legend sier at rødt = fragmenterte saker....

 

blått = contineous data...

 

Jeg husker da i min tid at gamle defraggere ihvertfall så ut til å gjøre en bedre jobb..nå så tar kanskje defrag av min 80 gb hd kanskje 10 mins ellernoe...men jeg må gjøre det 2342342 ganger...

 

det er litt slit, spesiellt når jeg ikke kan sette defrag til å kjøre flere etterhverandre...

 

Vel den defrag pro kan settes til noe ala det, men da jeg våknet i dag tidlig hadde kjerra rebootet så var nok noe den ikke likte på veien..humre.. :cool:

 

Jan

Lenke til kommentar

Som nevnt her anbefales programmet Diskeeper.

Det er dette defragmenterings programmet som faktisk er i WinXp.

 

Man kan også laste ned en light utgave fra www.diskeeper.com.

 

For at defragmentering skal funke skikkelig bør det være 20% ledig plass på disken (hvitt område i diskeeper).

 

Om man har Diskeeper Server, så har denne en automatiseringsfunksjon som gjør at man f.eks. kan kjøre defragmentering både på servere og klienter om natten, helt uten tilsyn.

 

Jeg bruker dette programmet på mange servere med STOR lagringskapasitet (TB),

og det fungerer glimrende, diskene er i "toppform" og yter svært bra, selv etter at TB på TB med data er flyttet inn og ut av de.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...