Gå til innhold

Forsvaret eller studere?


Badjii

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sommerferien nærmer seg og da er det snart slutt på eksamener og stress. Nå er det på tide å tenke på hva man gjør etter ferien. Jeg har to valg; å studere eller å dra i forsvaret. Men jeg vet ikke hva jeg skal velge.

 

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste i sjøforsvaret, men jeg vil også studere. Jeg står mellom å enten utføre førstegangstjenesten eller å utsette den til etter utdanning. Jeg mener at det er viktig å bli ferdig med utdanningen så fort som mulig, men samtidig føler jeg at et lite avbrekk fra skolearbeid hadde vært greit.

 

Er det bedre å bare hoppe inn i førstegangstjenesten og bli ferdig med det, eller å utsette det til jeg er ferdigutdannet. Jeg har også hørt at dersom man utsetter førstegangstjenesten er det mindre sjanse for å bli tatt inn etter utdanning. Stemmer dette? 

Endret av Badjii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i hvert fall mitt inntrykk at Forsvaret ikke alltid bryr seg om å hente inn igjen de som eventuelt får utsatt førstegangstjenesten. Så hvis du begynner å studere nå og vil utføre førstegangstjenesten etterpå, må du muligens aktivt stille deg til disposisjon selv.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall mitt inntrykk at Forsvaret ikke alltid bryr seg om å hente inn igjen de som eventuelt får utsatt førstegangstjenesten. Så hvis du begynner å studere nå og vil utføre førstegangstjenesten etterpå, må du muligens aktivt stille deg til disposisjon selv.

Samme oppfattelse. Nå som jenter også må inn har konkuransen blitt "beinhard". Forsvaret kan nå nesten velge og vrake. Når du er ferdig med din utdanning er det et årskull som står på vent, og jeg vil da tro Forsvaret prioriterer disse ovenfor deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Om du vil i forsvaret så hopper du på sjangsen nå! Jeg hadde ikke anledning til å gå det året "kullet" mitt var inne, dermed fikk jeg heller ikke lov å komme på førstegangstjeneste.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...