Gå til innhold

overklokking av Twinmos dual channel pc3200


Mima

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg kjører 2x 512MB TwinMOS m/winbond 3200 i dual, på mitt Asus P4C800-E Deluxe.

 

Å kjøpe disse til en P4 er det dummeste kjøpet jeg noensinne har gjort. Brikkene nekter å klokke seg det minste. Er du heldig kan du øke spenningen så mye du kan, og presse noen MHz ut av de.

 

Men de egner seg IKKE til overklokking... For å kunne klokke cpu'en min (se sig), må jeg kjøre minnet på 320MHz. Ellers får jeg ikke bootet engang :thumbdown:

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar

De kjører på 400MHz, men ikke høyere. Så for at jeg skal kunne overklokke, må jeg sette de på 320MHz standard.

Og nå som jeg har overklokket en del, kjører de på 398MHz. Men de er sinnsykt dårlige til å overklokke.

TwinMOS er som en eske sjokolade, du vet aldri hva du får :p Noen av brikkene er gode overklokkere, mens andre suger sinnsykt.

 

Neste gang jeg kjøper ny ram, blir det OZ, Geil eller Crosair. Alle disse merkene er kvalitetsram som overklokker bra :thumbs:

Er ikke sikker, men tror det er Geil som er best i forhold til pris/ytelse.

 

Her er en god test, litt å lese...

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=131819

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar

Jeg hopper inn....

Først må dere skille mellom 3200LL og 3200C2. Å bare si 3200 holder ikke, de har forskjellig timings. Jeg ville tatt et søk her:CorsairMicro

Jeg fant mitt oppsett her. Jeg har P4C800-Del, P4 3.0 800/HT og TwinX3200LL, det fungerer helt fint. Jeg har ingen problemer med å overklokke 3200LL sammen med P4. Jeg har lest at det skal være noe med enkelte chipset, så sjekk hos corsair og intel, om dette gjelder deg. Er det noe galt med ram brikkene, er det jo bare å bytte, livstidsgaranti vet du...Lykke til..

 

Mange edits pga bugg med gggggggg på tastaturet.....

Endret av LilleAlien
Lenke til kommentar
Jeg hopper inn....

Først må dere skille mellom 3200LL og 3200C2. Å bare si 3200 holder ikke, de har forskjellig timings. Jeg ville tatt et søk her:CorsairMicro

Jeg fant mitt oppsett her. Jeg har P4C800-Del, P4 3.0 800/HT og TwinX3200LL, det fungerer helt fint. Jeg har ingen problemer med å overklokke 3200LL sammen med P4. Jeg har lest at det skal være noe med enkelte chipset, så sjekk hos corsair og intel, om dette gjelder deg. Er det noe galt med ram brikkene, er det jo bare å bytte, livstidsgaranti vet du...Lykke til..

 

Mange edits pga bugg med gggggggg på tastaturet.....

 

Greit nok at det bør skilles mellom 3200LL og C2, men så snakker de ikke om Corsair minne heller da, men Twinmos ;)

Lenke til kommentar

Å overklokke ram i mHz har liten betydning for ytelsen. Ram på 266mhz bus hastighet kan funke like bra som ram på 333mhz. Det som virkelig har noe å si for ytelsen er timingsene på rammen og forholdet mellom fsb/ddr. Synkron ratio, så høy fsb som mulig og optimale timings er det som utgjør forskjellen ang ram og oc generelt.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

når jeg starter opp står det at de kjører på 333mhz.....

skal de ikke kjøre på 400mhz ?

 

kan noen forklare meg hvordan jeg klokker ramen ?

 

 

 

står i CPU-Z: frequency 168 mhz

FSB:DRAM 4:5

CAS#Latency 2.5clocks

RASH# to CAS# delay 3 blocks

RASH# Precharge 3blocks

Cycle time (tras) 7 blocks

 

noen tips ?

Endret av Mima
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...