Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som "gynger" og lett drar til sidene


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kloke hoder kan bidra litt her.

Har en Tiguan fra 2011, der det har dukket opp et par ting som forringer kjøreopplevelsen.

For det første gynger den mer enn normalt. Merker dette naturlig nok best i litt lavere hastigheter, der veien er litt rufsete eller veldig kurvete.

I tillegg så drar den ut til sidene under kjøring. Dette merkes naturlig nok best i høyere hastigheter. Har ingenting med dim på hjul å gjøre, da dette har kommet mens jeg har kjørt på samme dim og dekk. Merker det også svært godt på helt ny asfalt - den "stikker" veldig raskt ut til den ene siden.

Hadde bilen på Møller, og der fikk jeg høre at de hadde smurt opp igjen noe ved det ene framhjulet - og da var bilen normal å kjøre igjen et par dager, helt til den hadde fått stå til over helga. Samme elendighet igjen. Kontaktet så Møller på ny, og har hatt den inne flere ganger uten at de later til å finne feilen.

En liten detalj til, er at jeg hører en svak skranglelyd foran, når jeg kjører på humpete vei. Ikke alltid, men noen ganger. Hadde noe verktøy liggende i bildøra på en gammel bil for noen år siden, og denne lyden ligner veldig. Hører den bare ikke så godt :)

 

Er det noen som har noen gode forslag til hvor jeg bør fortsette her?

Endret av forsterker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...