Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MacBook Air 2013, vil ikke skru seg på


Anbefalte innlegg

Skulle instalere MacOS på nytt på en MacBook Air som jeg skal selge slik at den var fresh til ny bruker. Den har virka 100% fint frem til nå.

Under reinstal stoppet den på "13 minuter igjen" så jeg lot den stå i med lader over natta for og se om den kom seg videre. Om morgenen sto den fortsatt på 13 minutt, så jeg gikk til menyen og avbrøt installasjonen og valgte "shutdown" for å prøve igjen.

Nå får jeg ikke noe liv i den. Når jeg prøver og slå den på er det null respons, svart skjerm, ingen vifte og ingen lyder. 100% livløs.. Har prøvd og resatt SMC, men siden batteriet er 100% ladet er jeg usikker på om det funker. Lyset på laderen er grønn hele tiden, får ikke noe blink når jeg prøver og resette SMC.

 

Jeg har ikke mulighet til og opne den opp, da jeg har den med på ferie.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Update!

 

Da har jeg fått liv i Macen igjen.. Jeg byttet et oppbrukt batteri i en annen Air og prøvde det i den jeg ikke fikk startet. Fikk ikke liv med en gang, men når jeg satte i laderen og prøvde så våknet den til livs etterhvert   :w00t:

 

Men ser ut for at den sliter litt enda.. Velger jeg "shut down" får jeg den ikke på igjen, restart og fra dvale ser ut for å funke. Jeg må bytte om batteriene og plugge i laderen for å få den til å starte igjen.

 

Har lyst til å prøve og flashe/oppdatere SMC chippen og se om det hjelper, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem :hmm:  

 

Model: A1466

SMC: 2.13f15

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...