Gå til innhold

Neverwinter nights


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk liker det vanligvis mye bedre enn det jeg gjør. For å sjekke hva anmelderne mener, kan du sjekke ToTheGame. For å ta det kort: spillet har fått veldig god kritikk.

 

Selv likte jeg det ikke så godt. Vet ikke hvorfor, men det funket ikke godt nok for meg. Synes allikevel det var verdt penga. Fikk en god del timer med god underholdning, men mye mindre enn jeg hadde forventet. Spilte bare halve spillet og benyttet meg ikke av multiplayer-delen noe særlig (synes ikke den hjalp noe).

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg detta spillet i dag. Den derre gold edition pakka..

Er det noen som har noen erfaringer med dette spillet??

Er det et bra spill?

Bra. Men ikke like bra atmosfære som BG serien. Synes Hordes of the Underdark er det beste med NWN så langt...

Spillet har en tendens til å virke for mye bygget opp av byggeklosser, og får et slags "generic" overheng, i motsetning til NG.

 

Athelas

Lenke til kommentar

Har spillt NeverWinter Nights, og begge tilleggspakkene (Shadows of Undrentide og Hordes of the Underdark). Det er rett og slett ett gjennomført glimrende spill. Historien i originalspillet (NWN) var en smule skuffende. Men begge single-player spillene i både SoU og HotU var glimrende.

 

Samtidig er jo multiplayer delen i dette spillet liksom hele meningen med spillet. Man kan nesten kalle singleplayer for en ren bonus. Det finnes hundrevis av spillerlagde moduler og historier der ute både for singleplayer og for multiplayer (med og uten DM), og kvaliteten er som regel glimrende.

 

Det er god support på spillet og det kommer ut patcher med gjevne mellomrom. Selv om det strengt tatt ikke er "nødvendig". Det er meget få feil i spillet. Så de fleste patchene hjelper med ekstra innhold for multiplayer og dem som lager egne moduler.

 

Ta en titt på: Bioware's offisielle site, NwVault og NeverWinter Connections.

 

Mvh.

SvUpP

Lenke til kommentar
Har ikke helt fortståt hvordan man kan bli shadowdancer (samt alle de andre prestige classene), noen som kan forklare?

LOL! Kunne godt skrevet RTFM her, men jeg skal hjelpe deg litt på vei.

 

"Prestige classes" er "classes" du kan bli om du har oppfulgt visse kriterier. Disse kriteriene står i manualen, og om du velger en av dem (selv om de er grå) mens du skal gå opp level, så vil du også få se hvilke kriterier som må oppfylles. Weaponsmaster krever f.eks 8 i intimidate, samt en mengde med Feats.

 

Disse klassene har en del andre fordeler, akkurat som multiclassing.

 

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

Ingen sammenheng.

 

Jeg synes det er veldig bra. Er i kapittel 4 og skal snart gjøre meg ferdig med sluttbossen bare jeg blir ferdig på jobb. Litt mye kasser å knuse, og litt lite å bruke penger på (400 000 GP i lomma nå), men jeg gleder meg til å møte kameratene mine i Multiplayer kamper. Anbefales på det sterkeste hvis du liker RPG.

 

På en annen side så er ikke jeg stor fan av Diablo og andre Hack 'n Slash, men elsker NWN og BG osv.

Lenke til kommentar
Det går for å være et bra spill, men jeg personlig har aldri likt verken det eller Diablo-spillene.

hva er sammenhengen mellom nwn og diablo?

De virker ikke akkurat veldig forskjellige.

Da tar du nok veldig feil, de er _ekstremt_ forskjellige... Hvis du i det hele tatt har spilt begge spillene vet du at de er veldig forskjellige.

Lenke til kommentar
Det går for å være et bra spill, men jeg personlig har aldri likt verken det eller Diablo-spillene.

hva er sammenhengen mellom nwn og diablo?

De virker ikke akkurat veldig forskjellige.

Tror ikke du har spilt de spillene når du kan komme med et slikt utsagn... Diablo og NWN er to vidt forskjellig opplevelser.

Anbefaler NWN på det varmeste. Et fantastisk spill! Og med expansion pakkene som i mine øyne er bedre enn orginalen, har du utallige timer med prima underholdning foran deg. For ikke å snakke om multiplayeren!

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Det går for å være et bra spill, men jeg personlig har aldri likt verken det eller Diablo-spillene.

hva er sammenhengen mellom nwn og diablo?

De virker ikke akkurat veldig forskjellige.

Tror ikke du har spilt de spillene når du kan komme med et slikt utsagn... Diablo og NWN er to vidt forskjellig opplevelser.

Anbefaler NWN på det varmeste. Et fantastisk spill! Og med expansion pakkene som i mine øyne er bedre enn orginalen, har du utallige timer med prima underholdning foran deg. For ikke å snakke om multiplayeren!

Har spilt begge to, og de er søppelspill etter min oppfatning, mens _mange_ andre mener at de er bra. Ikke så vanskelig å forstå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...