Gå til innhold

Ny pc til jul!


Anbefalte innlegg

Ser greit ut det du har satt opp. Om det er lurt å gå for S-ata får du nesten avgjøre selv. Argumenter for er ihvertfall at det blir ryddigere i kabinettet, Det er fremtidsrettet og ikke særlig dyrere enn en P-ata disk. Ulempene kommer ved at du som regel må bruke installasjonsdiskett ved installasjon, samt at noen programmer kan trøbble da de er så gamle at de ikke takler S-ata. (Veldig få)

Ellers ville jeg gått for noe raskere ram dersom du har tenkt på overklokking.

Skjermkort og Kabinett da? Noen tanker om det? Et Radeon 9800pro/XT kort ville jo være et godt valg med tanke på at du kanskje ikke har lyst til å oppgradere med det første igjen? Jeg ville valgt et Kabinett som er ryddig og greit å bygge i, og samtidig har gode muligheter for plassering av vifter. Kjøling er jo viktig. Dette er et glimrende kabinett i så måte, men det kan være en ide å spandere på det en bedre og større strømforsyning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote( Dette er et glimrende kabinett i så måte, men det kan være en ide å spandere på det en bedre og større strømforsyning.)quote!

 

Men det er et virkelig kjedelig kabinett!!:(

 

Finn deg et Lian Li eller Lepont, eller kansje viss du liker fancy stuff, kjøp deg et Thermaltake kabinett(www.microplex.no)

 

Så kjøper du en Fortron Source 400w PSU også på microplex.no:D

 

ser bra ut:)

Lenke til kommentar

Joda, det er ikke verdens mest spennede å se på, men det er et av de mest geniale kabinettene jeg har sett noen gang. dessuten kan de fåes i Svart, med speilblank lakk :dribble: Da blir det noe helt annet...

Lian Li er bra det og, men koster jo dobbelt så mye. Uansett vurderer man selv hvor mye man vil legge i de forskjellige delene.

PSU som er foreslått er et godt valg :yes:

Lenke til kommentar

S-ata har jo iallefall i teorien en hurtigere overføringshastighet, og jeg mener å ha hørt det skal være noe enklere å sette opp en RAID konfigurasjon med S-ATA.

Siden jeg kommer til å drive en del med foto og videoredigering kommer jeg til å anskaffe meg S-ATA HDD's satt opp i RAID.

Tenkte det kanskje var verdt å ta med hvis du har tenkt på lignende ting, men husk å velge et hovedkort som støtter RAID da..(det har du gjort forresten) ;)

Har desverre ingen personlig erfaring med S-ATA så akkurat der kan jeg ikke hjelpe deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
MSI mega er vel å bra, men den er dyr i forhold til hva du får... Trenger du en Radio/cdspiller også så kan du kjøpe denne... Velg heller ett enkelt barebone kabinett, hvis du er lei av hybel kaninene som legger seg å varmer seg ved kabinettet ditt :D

Det samler seg ikke nødvendigvis hybelkaniner i kabinettet:)

 

det du for eksempel gjør er å kjøpe et Lepont, der det er 6 vifter, 2 blåser inn og har dermed filter som stopper støv og dritt:)

og fire ut:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...