Harald Brombach (digi.no) Skrevet 4. april 2018 Skrevet 4. april 2018 Pratsomme wifi-enheter kan avsløre overraskende mye om brukeren (Ekstra)
ThomasRy Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Dette er god informasjon til alle og enhver. Få Vg/DB til å vise denne artikkelen også?
ZorroIII Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Ang falske scandic_easy-aksesspunkt: For noen år siden var jeg på Cisco Live i London. Der hadde de satt opp et åpent wlan for gjestene. Dette sluttet etterhvert å virke fordi IOS-enheter som ikke fikk bra nok kontakt med wlan automatisk satte opp sin egen trådløssone med samme SSID som det Cisco Live hadde. Noen tusen IOS-enheter ble effektive jammere med broadcast beacons. Om Apple fortsatt driver på denne måten vil det kunne forklare hvorfor det dukker opp mistenkelige SSIDs rundt om kring. 1
linux-fan Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 (endret) Jeg kan forstå enheter må sende SSID for å koble seg på nettverk med skjult SSID, men ikke andre. 1) prøv å koble seg til kjent og samtidig synlig SSID man ser er tilgjengelig 2) prøv å koble seg til skjult SSID hvis slike finnes tilgjengelig for de kjente nettverk som man vet bruker skjult SSID i begge tilfeller kan tilkoblingsforsøk begrenses ytterligere: - til forventet kryptering for kjente nettverk - lokasjon av WLAN - forventet radiokanal(er)/frekvensområde (kan dog endres automatisk i en del nett) - passordløst/ikke? - min/max signalstyrke? - flere mulige parametre man kan se før man forsøker tilkobling? Personlig kunne jeg godt ha en ekstra opsjon på enheter som spør om jeg vil forsøke å koble til enkelte tilgjengelige WLAN nettverk jeg ikke har brukt på en stund, eller som kan være lagret, men ikke flagget som koble til automatisk, (uten plunderet med å legge inn passord hver gang) eller kanskje ennå bedre begrense SSID avhengig av kalender info Endret 7. april 2018 av linux-fan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå