Gå til innhold

Hva er den miste tempen noen her har klart?


Mekkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har i skrivende stund -18 C på min P4 3,06@3,536.

En lucky vapo/promoteia eier..

 

Regner med du ikke har mach II for da hadde du vært lavere...

Jeg har VapoChill, den forrige utgaven, men den gjør jobben bra likevel... :thumbup:

 

Har sett i andre forum har byttet kjølegass og fått enda lavere temperaturer, vet ikke om det er noe for meg ennå...

Lenke til kommentar
tenk dere om gutter.. kjenn etter på rom tempen.. så dra ut en vifte og sikt den mot hånda.. du kjenner lufta er kaldere..

joda den er jo litt kaldere da om man har kab vifter, men hadde han kabinett vifter da?

poenget mitt er at med vifter blir ting kaldere.. ergo det kan bli kaldere enn rom temp.. men det er snakk om litt og om MB hadde sååå mye mindre grader må han ha retta en egen vifte mot den vifta som sitter på hovedkort vifta. evt satt på egen ny kjøleribbe og vifte

Lenke til kommentar
Jeg har i skrivende stund -18 C på min P4 3,06@3,536.

En lucky vapo/promoteia eier..

 

Regner med du ikke har mach II for da hadde du vært lavere...

Jeg har VapoChill, den forrige utgaven, men den gjør jobben bra likevel... :thumbup:

 

Har sett i andre forum har byttet kjølegass og fått enda lavere temperaturer, vet ikke om det er noe for meg ennå...

gidder du gi link til vapochill kabinettet?

Lenke til kommentar
tenk dere om gutter.. kjenn etter på rom tempen.. så dra ut en vifte og sikt den mot hånda.. du kjenner lufta er kaldere..

Den blir kaldere fordi handa di er varmere enn romtempen. Kjører du en vifte fra en kilde som er 37ish grader varm så vil du knapt kjende lufta mot handa. Kjølelufta blir aldri kaldere enn romtempen bare fordi den er i bevegelse uansett hva du måtte si. ;)

 

Og jeg forventer enda bilder fra alle som poster her, beviser må fremlegges når påstandene settes i tvil. :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Og jeg forventer enda bilder fra alle som poster her, beviser må fremlegges når påstandene settes i tvil.  :thumbdown:

skulle gjerne lagt inn bilde, tenkte ikke på det. har ikke lyst til og fryse av meg alt jeg har på kroppen en gang til! satt på rommet mitt i -2 C grader ! :) brrr.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
tenk dere om gutter.. kjenn etter på rom tempen.. så dra ut en vifte og sikt den mot hånda.. du kjenner lufta er kaldere..

Den blir kaldere fordi handa di er varmere enn romtempen. Kjører du en vifte fra en kilde som er 37ish grader varm så vil du knapt kjende lufta mot handa. Kjølelufta blir aldri kaldere enn romtempen bare fordi den er i bevegelse uansett hva du måtte si. ;)

 

Og jeg forventer enda bilder fra alle som poster her, beviser må fremlegges når påstandene settes i tvil. :thumbdown:

bildet skal du få.. men et bildet er tatt med rom temp på 27 egrader ellrno

 

du får bildet om NGT får ræva i gir og levere meg internet hjemme

Lenke til kommentar
~65*C. P4 [email protected] m/boxed kjøler og "åpen løsning"

 

det er det laveste jeg har hatt en ukes tid ;)

au da, ikke helt anbefalt kansje, men men er vel ikke så mye bedre selv når jeg setter igang med klokkinga mi!

 

[email protected] (vcore1.89)

 

med vanlig romtemp og uten side døra på.

 

Idle ca 56-57c grader

 

Maks load gikk opp til 58 og da ville jeg ikke mer. hadde sikkert passert 60+ om hadde hatt maks load en liten stønn til.

Lenke til kommentar
~65*C. P4 [email protected] m/boxed kjøler og "åpen løsning"

 

det er det laveste jeg har hatt en ukes tid ;)

au da, ikke helt anbefalt kansje, men men er vel ikke så mye bedre selv når jeg setter igang med klokkinga mi!

 

[email protected] (vcore1.89)

 

med vanlig romtemp og uten side døra på.

 

Idle ca 56-57c grader

 

Maks load gikk opp til 58 og da ville jeg ikke mer. hadde sikkert passert 60+ om hadde hatt maks load en liten stønn til.

assa amd tåler opp til 75.. da er det anbafalt og ikke stige mer fori det kan skade..

men i 60 grader kjenner jeg at cpu blir treg.. samme gjelder i 50 grader. tenk deg hvor digg det er og ligg under i vår klasse *mobbe mobbe*

 

:D god jul

Lenke til kommentar

Vifter gjør ingenting kaldere, det forflytter luft(varmluft eller kaldluft eller hva du måtte ønske), men det gjør ikke ting kaldere.

Kjølepasta MÅ man ikke ha, men den normale personens sunne fornuft tilsier at man bruker det, dårlig kontaktflate imellom cpu\cpu-kjøler = dårlig varmeoverføring = høy temperatur.

Lenke til kommentar
Vifter gjør ingenting kaldere, det forflytter luft(varmluft eller kaldluft eller hva du måtte ønske), men det gjør ikke ting kaldere.

Kjølepasta MÅ man ikke ha, men den normale personens sunne fornuft tilsier at man bruker det, dårlig kontaktflate imellom cpu\cpu-kjøler = dårlig varmeoverføring = høy temperatur.

det er åpenbart at det ikke er bra men det at metall rett mot den sårbare overflata til cpu. det er riski

Lenke til kommentar
. tenk deg hvor digg det er og ligg under i vår klasse *mobbe mobbe*

 

:D god jul

jaja, har jo klart 27-28 grader da og 29c grader på full load i lang tid. men da var det jo som sagt -2 grader eller no i rommet og jeg begynnte nesten og fryse til is :D .

 

blir litt anderledes når romtempen er normal og uten kab vifter da.

 

merker også at det går litt tregere etter 50-55 grader så jeg prøver og holde meg under. og det går fint så lenge jeg ikke skrur opp hastigheten.

Lenke til kommentar
Vifter gjør ingenting kaldere, det forflytter luft(varmluft eller kaldluft eller hva du måtte ønske), men det gjør ikke ting kaldere.

Kjølepasta MÅ man ikke ha, men den normale personens sunne fornuft tilsier at man bruker det, dårlig kontaktflate imellom cpu\cpu-kjøler = dårlig varmeoverføring = høy temperatur.

det er åpenbart at det ikke er bra men det at metall rett mot den sårbare overflata til cpu. det er riski

Overflata til cpu'en er ikke særlig sårbar, det er hele kjernen i ett som er sårbar fordi den er sprø og ikke tåler så mye belastning (AMD, Intel har heatspreader som beskytter mot dette). At man ikke bruker kjølepasta på cpu'en har nada å si da kjølerens bunn er såpass plan uansett (mtp skader og sånt). Som nevnt: Man bruker ikke kjølepasta for å beskytte cpu'en mot kjøleren, men for å gi bedre kontakt for bedre varmeoverføring. ;) Dessuten sitter kjøleren vanligvis såpass fast at det ikke er muligheter for bevegelse , og altså derfor ingen riper...

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...