Gå til innhold

Kjøpe brukt Canon 100d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100D er en utgått modell, 5 år gammel. Ser at Power dumper en pakke med 100D, 18-55mm DC (gammelt kitobjektiv uten stabilisering) og 40mm f2.8 STM (ganske bra pannekakeobjektiv som koster 1750kr nytt). Hele pakken koster 2681kr.

 

Trekk fra 40mm-prisen fra den summen, så ender du opp på under tusenlappen for kamerahus + kitobjektiv, og dette er nytt.

 

Det skal være sagt at dette er en veldig god pris for denne pakken, men jeg ville ikke gitt mer enn en tusenlapp for 100D + kitobjektiv. De annonsene som ligger ute på finn.no per i dag er alt for høyt priset.

Lenke til kommentar

Ja er klar over at dette er et produkt som har utgått, men jeg tenker at dette er et "godt nok" kamera for mitt bruk. Også pluss at det er mindre en standard DSLR da det kanskje blir mer tatt med og brukt.

Eneste minuset jeg kan se for mitt bruk er vel kanskje at den mangler WIFI og evt. Bluetooth, men alt i alt er ikke dette et greit nybegynnerkamera?

 

Ser nå ja at power har et tålig bra tilbud. Er dette pancake objektivet som følger med brukende?

Endret av Captain Morgan
Lenke til kommentar

Kameraet er fullgodt til det meste innen fotografering så det skal gjøre jobben, og du får veldig mye kamera for pengene.

 

40mm er et godt objektiv, spesielt hvis du ønsker og reise lett.

 

Anbefaler og begynne med å bruke læringsprogrammet i kameraet samt sette kameraet til fabrikkinnstillinger og like viktig er det å formatere minnekortet i kameraet ved jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Kameraet er absolutt godt nok for de fleste, jeg ville bare frem til at det er et gammelt produkt og prisene må derfor samsvare noenlunde.

 

BT og WiFi er sånne typiske kjekt-å-ha-funksjoner som enkelte vil dra nytte av. Jeg har enkelte ganger brukt funksjonen for å sende et bilde over til en iPad for redigering i Snapseed eller til en Fuji instax-printer, men stort sett vil jeg heller hjem og redigere bildene i Lightroom.

 

40mm-en har jeg brukt både på fullformat (5D) og crop (som 100D), og har vært veldig fornøyd med den. På fullformat blir det en behagelig mellomting mellom 35 og 50mm, de to klassiske brennviddene folk veldig ofte vingler mellom. På crop blir den en mild tele, som kan være fint til portretter og detaljer av ting/omgivelser. Den passer også veldig bra på 100D, da det hele blir en veldig kompakt pakke. Aberet er selvfølgelig at du må zoome med føttene.

 

https://www.flickr.com/groups/ef40stm/ - her ser du hva folk bruker den til.

Endret av Jørgen Sørheim
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vurderer å kjøpe et Canon 100d kamera. Har lite kjennskap til DSLR eller systemkamera fra før, så dette er utelukkende en oppgradering fra mobilbilder.

 

Men, hvor mye er det verdt å gi for et slikt kamera med kitlens?

Og noen av dere som har erfaringer med kameraet?

Som et alternativ til mobilkamera så er dette en skikkelig bra oppgradering.  Som Aetius viser til, så ER det en "liten juvel".  Lite, lett og veldig bra kamera, spør du meg.  40mm som ev. følger med i en slik pakke som f.eks. Power har, gjør det til et ekstra godt kjøp...

 

Bruker selv et et slikt kamera som lett turfølge, av og til... 

 

PS! Canon har også en rimelig og veldig god 10-18mm som er et bra suplement til ev. kitlinsene..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1801823&do=findComment&comment=24367294

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Canon 100D er et kjempekamera til sitt bruk. Anbefales!

 

Fordeler:

Kameraet er lite

 

Ulemper:

Kameraet er lite

 

Grepet er ikke så bra fordi kameraet er såpass lite, anbefaler å kjøpe et håndgrep eller lignende (selv har jeg Hama pro II) et tommelgrep hjelper også. Litt kjipe videomuligheter, jeg kunne tenkt mer funksjoner og instillinger. Vurderer å installerer Magic Lantern...

Lenke til kommentar

Canon 100D er et kjempekamera til sitt bruk. Anbefales!

 

Fordeler:

Kameraet er lite

 

Ulemper:

Kameraet er lite

 

Grepet er ikke så bra fordi kameraet er såpass lite, anbefaler å kjøpe et håndgrep eller lignende (selv har jeg Hama pro II) et tommelgrep hjelper også. Litt kjipe videomuligheter, jeg kunne tenkt mer funksjoner og instillinger. Vurderer å installerer Magic Lantern...

Funker helt greit med de godt brukte pølsefingrene mine :)

 

Grepet er ikke blant de største/beste men gummien gjør at du kan holde det enkelt ut følelsen av at du vil miste det i bakken, og det med en 15-85 påmontert. Men skal man bruke kontrollene aktivt under fotograferingen er kameraet i minste laget.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...