Jump to content
Paramedicmannen

Erfaring/råd om Nautikkstudie for 30+?

Recommended Posts

Jeg er 31, og har jobbet som paramedic hele livet i USA annet enn ett år i Norge for forstegangstjeneste. Flyttet tilbake til Europa (er åpenbart Norsk statsborger selv om jeg vokste opp i Trumpistan) og jobbet i flyktningeleirer i Hellas de siste 2,5 årene. Jeg har brent helt ut på helsearbeid, og siden jeg har rimelig sterke karakterer fra High School tenkte jeg å søke skole i Norge. Jeg vokste opp på og ved vannet, og har alltid vært fascinert av sjølivet så jeg tenker på å søke Nautikk enten i Vestfold eller på vestlandet etter sommeren (samordna søknaden er allerede inne).

Men, jeg er jo en 'gammel'mann, da, og vet ikke om det er mulighet for en på min alder å skifte inn i dette karrierevalget. Vil jeg bli oversett for kadettplassering? Vil potensielle arbeidsgivere le meg ut av rommet? Noe jeg har oversett som min alder ødelegger for meg?

Edit: 
Finnes det noe forum/lignende hvor sjøfolk samles og hvor man evt kan stille dypere sporsmal ?

Edited by Paramedicmannen

Hva med å ta kontakt med bransjen direkte? 

Ja, jeg har sendt mails til rådgiverne ved skolene, etc, men håpet på pa litt inside/industry knowledge. Worst case sa prover jeg a kontakte industrien direkte, det er et godt tips. Takk!