Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC ødelagt - hvordan få tilgang til bruker med passord fra HD`?


Anbefalte innlegg

Den bærbare min startet plutselig ikke opp. Registrerer ikke at strømkabel står i. Helt død. Har skrudd ut harddsik og koblet til en annen PC.

 

Problemet er at jeg ikke får tilgang til brukermappen min, jeg har ikke tilgang til den passordbeskyttede profilen min.

 

Har mange filer jeg virkelig skulle hentet ut derfra. Tips?

Endret av NERV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bærbare min startet plutselig ikke opp. Registrerer ikke at strømkabel står i. Helt død. Har skrudd ut harddsik og koblet til en annen PC.

 

Problemet er at jeg ikke får tilgang til brukermappen min, jeg har ikke tilgang til den passordbeskyttede profilen min.

 

Har mange filer jeg virkelig skulle hentet ut derfra. Tips?

Ta ut systemisken i "nye" maskinen. Dermed booter pc'en fra laptop disken, hvis den er system disk. Og dermed logger du inn som vanlig og henter ut det du skal.

 

Si ifra om forklaring er for kort/uklar

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den bærbare min startet plutselig ikke opp. Registrerer ikke at strømkabel står i. Helt død. Har skrudd ut harddsik og koblet til en annen PC.

 

Problemet er at jeg ikke får tilgang til brukermappen min, jeg har ikke tilgang til den passordbeskyttede profilen min.

 

Har mange filer jeg virkelig skulle hentet ut derfra. Tips?

Ta ut systemisken i "nye" maskinen. Dermed booter pc'en fra laptop disken, hvis den er system disk. Og dermed logger du inn som vanlig og henter ut det du skal.

 

Si ifra om forklaring er for kort/uklar

 

 

 

Finnes det en annen mulighet? Jeg har en ekstern hd "leser" jeg kjøpte på e-bay, så jeg kobler den til en eksitserende laptop gjennom USB. Har ikke lyst til å skru opp den andre bærbare, ta ut HD, og sette inn ny.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å bruke den skjulte administartor kontoen og se om du da får tilgang til den andre brukerprofilen din.

 

Bruk Command prompt (lede tekst), kjør som admin og kopier inn dette: net user Administrator /active:yes og trykk Enter.

 

For å deaktivere den kontoen skriver du: net user Administrator /active:no og trykk Enter.

 

Edit: Glemte å si at du må logge ut og så logge inn som Administrator for å få det til å funke.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Når jeg koblet til HD'n for å forsøke forslaget over så kom det opp en popup som ga meg mulighet til å endre tilgang på ny HD. Ga kona tilgang til min HD, trengte ikke passord, og nå har jeg tilgang til PC.

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...