Gå til innhold

utdanning etter forsvaret


betina

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på hvordan det fungere når man skal søke på videre utdanning etter forsvaret. vet man kan søke i forsvaret også, men hvis man vil studere på høgskole eller universitet, vil man da komme inn som første- eller ordinær kvote? :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et vitnemål som det står førstegangsvitnemål på og ikke fyller mer enn 21 det året du søker, så kan du søke under førstegangsvitnemål kvote. Om du har vært inne i forsvaret eller ikke har ikke noe å si, så lenge de to kravene over er tilfredstilt.

 

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Har lurt på noe lunde det samme. Det jeg prøver å finne ut om man kvalifisert til opptak for masterstudier sivilt etter utdanning i forsvaret f.eks etter nautikk eller elektronikk og data. Har skrevet mail til forsvaret ang. dette, og lurte på hvilke fag de har slik at jeg kunne sjekket om jeg er kvalifisert til opptak for en viss studie. Men de ga meg ikke noe skikkelig svar. Det jeg fikk som svar at jeg må ta det opp med ledere etter jeg har kommet inn. Noe som ikke gir helt mening, fordi man burde vite slik informasjon før man søker utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...