Gå til innhold

Akne og proteinpulver


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Har hele livet hatt problemer med akne, så har vært veldig begrenset hva jeg kan spise for å ikke forverre situasjonen. Har trent aktivt siden 14 års alderen, er 24 nå men har merket at jeg ikke lenger får den progresjonen jeg ønsker - Dette er jeg relativt sikker på skyldes kosthold, jeg har ikke disiplin nok til å kjøre et strikt kosthold som sørger for nok proteiner og annet som bygger muskler.

 

Jeg vurderer nå prøve meg på en ny runde med proteinpulver for i håp om å få tilbake litt progressjon, men problemet er at så si alle proteinpulver jeg har testet har resultert i en hel hau med kviser - Er det noen her på diskusjon.no som også sliter med kviser som har funnet et proteinpulver som ikke forverrer situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mysen er det mange som mener er årsaken til kviser, så melkeprodukter kan være et problem.

Man trenger heller ikke proteinpulver egentlig.

Proteiner finner vi i helt vanlige matvarer. De beste proteinkildene i kostholdet er fisk, sjømat, fugl, kjøtt, egg, melk og meieriprodukter. Disse matvarene bidrar med animalsk protein av høy kvalitet. Animalske proteinkilder inneholder flere av de essensielle aminosyrene og tas godt opp i kroppen. Vi finner også proteiner i vegetabilske matvarer som bønner, linser og nøtter. Brød, pasta, ris og korn bidrar også med en del protein, fordi vi gjerne spiser mye av disse matvarene. Matvarer som inneholder vegetabilske proteiner tas ikke like lett opp i kroppen, og bør kombineres sammen for å øke kvaliteten. For eksempel ved å spise bønner og linser sammen med kornprodukter.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...