Gå til innhold

ASUS TUF Z370 Viftestyring


minim

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Øhm her har plutselig en lang post blitt svært krympet... Litt kortfattet så etterlyser jeg en måte å styre viftene på asus kortet over. Jeg kan styre dem fra bios, men på mitt forrige asus kort kunne jeg gjøre det i AIsuite. AIsuite lar seg ikke installere på pcen min så jeg er på jakt etter alternativer. Forøvrig helt ny win10 64bit pro install med alle oppdateringer så tror ikke det er noe feil med den.

Lenke til kommentar

Bruker selv Corsair Commander Pro.

 

Mindre kabler rundtom i kabinettet, automatisk styring iht. temperaturer (og et hav av innstillinger), styres igjennom Corsair Link som er et utmerket program.

 

Opptil 6 vifter (3 eller 4 pin), 4 temperaturmålere og 2 USB porter. 

 

EDIT: 

Endret av Cyphoroz
Lenke til kommentar

Det må da bli mer kabler av noe slikt? Jeg har bare viftkabel direkte til hovedkortet thats it. Alle sensorer sitter komponenter/hovedkort. Ekstern kontroller er egentlig ikke aktuelt da jeg ikke vil ja enda en dings som gjør det samme som kontaktene på hovedkortet gjør i dag.

Lenke til kommentar

Det må da bli mer kabler av noe slikt? Jeg har bare viftkabel direkte til hovedkortet thats it. Alle sensorer sitter komponenter/hovedkort. Ekstern kontroller er egentlig ikke aktuelt da jeg ikke vil ja enda en dings som gjør det samme som kontaktene på hovedkortet gjør i dag.

Trenger det nok ikke om det bare er en vifte du skal kontrollere. I mitt tilfelle hvor kabinettet har 4 vifter+AIO, så slipper jeg 7 kabler til hovedkortet. 

Lenke til kommentar

Jeg har kun 3x 140mm som skal styres i tillegg til cpu som må styres. Kablene må nå gå fra viftene til kontroller så uansett hvordan man gjør det må det nå bli mer kabler med ekstern kontroller. Men blir uansett software styrt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...