Gå til innhold

Begynner jeg å bli feit eller hva er greia? (m bilder)


Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg er en 23 år gammel gutt som alltid fra barndommen og til nå har vert "tynn" men i det siste har jeg begynt å trene, altså fra november til idag. Spiser mye sunt og mye proteiner. Masse oljer, mye fullkornspasta og egg og proteinshakes. Har gainet mye og gått opp 25 kg i benkpress, men nå er det noe som uroer meg.. Jeg føler jeg begynner å få "mage". Altså når jeg tar tak i "fettet" er det like mye som det har vert før jeg begynte å trene, men magen virker så, hva skal jeg kalle det "oppblåst" kanskje? 

 

Har trent litt før, men ikke før nå jeg har begynt å holde proteininntak høyt og ligger ett par hundre over kcal jeg forbrenner, har høy forbrenning..

 

Legger ved tre biler, det første er før jeg begynte å trene, det andre er ett bilde fra idag, mens jeg holder magen litt innover og strammer, og siste bildet er når jeg puster helt ut (ikke ekstremt, men slapper helt av), og mamma kommenterte det idag da jeg var hos foreldra mine en tur, så nå går jeg å halvveis holder pusten. Ja jeg vet at jeg ikke er feit, og at mange har det værre, men dette handler om meg og min "psykiske" hverdag, dette plager meg litt, kan det være noe forklaring av hva jeg spiser eller begynner jeg å legge på meg på magen? Takker for alle innspill hilsen en litt forvirra 23-åring :) 

post-476206-0-09681700-1519248405_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ved to bilder til. Her til venstre ble tatt her om dagen, etter jeg har spist osv mer enn før, har jeg klart å bli mer.. hva skal jeg si "thick"/kompakt?? ikke tjukk men ja.. og bildet fra venstre er en stund før, veide litt under 70 på det tror jeg og du ser magemusklene mye synligere og armene, men jeg var jo veldig tynn der i forhold til nå, var jeg ikke?

 

Nå veier jeg 84, vil jo få mer volum på armene og skuldra, men ikke på magen.. hmm, kanskje litt vanskelig å skjønne hehe, men bare still meg spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan på det!

post-476206-0-24251600-1519249564_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gratulerer :w00t:

 

Det du mest sannsynlig opplever er et "energioverskudd".

Det er dette som skal til for å bygge muskelmasse.

Det er også dette mange sliter med å få til, først og fremst fordi man føler seg mett, fet og oppblåst hele tiden - og hvis man gjør jobben skikkelig vil man oppleve å få kommentarer som "har du lagt på deg eller? Trener du ikke ah?" osv..

Du vil naturlig føle at magen er full og oppblåst - for det du egentlig gjør er å tilføre kroppen mer mat enn den har behov for. Det er her "byggingen" kan starte.

 

Ved energioverskudd vil du bygge muskelmasse - men du vil samtidig bygge fett. Det er viktig å vite, og akseptere - ellers intet/minimalt resultat.

Når den dagen kommer at du føler du har fått "nok" fett på kroppen kan du "ta det av" igjen og samtidig fokusere på å beholde muskelmassen. Jeg vil tippe ut ifra bildene at du har minst 10kg igjen før den tiden kommer.

 

Når det er sagt! Dette er internett, og du vil oppleve å få kommentarer i et forum slik som mitt - basert på synsing og meninger.

Det kan hende det er noe i kostholdet ditt som kroppen ikke trives med.

Et hett tips er derfor å ta en kjapp tur til legen og få bekreftet at det ikke er noe galt med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...