Gå til innhold

Skjerm eller skjermkort?


Wollis

Anbefalte innlegg

En liten ting...Er det ingen som verdsetter en litt dyrere skjerm lenger? Er det ikke skjermen som viser resultatet av alt en har i kabinettet??? Er det bedre å spare 2000 kr på en skjerm for så å kjøpe det feteste skjermkortet? Noen sier ja...

 

Hva prioriter du når du handler inn nytt,-skjerm eller skjermkort?

 

Bare spør.

 

 

Wollis :roll:

 

Innbitt spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at noen har samme syn på saken som meg,-skjermen er det viktigste etter min mening.

 

Sitter på en 21" Hitachi-skjerm som har fungert perfekt helt til i det siste(den er 3 1/2 år gammel). Nå får den noen ganger et grønnskjær over seg (spesielt ofte ved visning av store, hvite områder). Liker egentlig ikke noe særlig at en så dyr skjerm begynner å svikte allerede nå(den har blitt brukt godt, men den bør vel vare lenger?). Er det forresten noen andre som har hatt samme problemet?

 

Wollis :roll:

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Jeg vil si skjerm er like viktig for alle, i og med at alle vil ha pent bilde, og slippe å bli sliten i øya. LCD er tingen. Legg penger i en god skjerm. Når det gjelder skjermkort, så er det jo bruken av maskin som avgjør. Skal man spille nyere spill med 3D-grafikk, så bør man jo koste på seg et skikkelig skjermkort... men for jobbing i Windows programmer, vil jo selv de billigste/kjiipeste kortene på markedet i dag gjøre susen. Lite vits med masse 3D akselerator og fps, dersom du skal skrive dokumenter i Microsoft Word, sende/motta e-post og surfe på internett. :)

Endret av Quietman
Lenke til kommentar

Skulle hatt en ny skjerm ja, men er så helv3tes dyrt med lcd.

 

kunne tenkt meg en 19/21" lcd, men gidder ikke tømme mastercarden for noe som "halvveres" i pris om 1 år :p

Har ikke spez peil på lcd så det er sagt, men det ser vel ikke bra ut og kjøre oppløsninger som ikke er beregnet på skjermen.

F.eks kompisen min er nødt til og kjøre desktop/spill på 1600 x 1200(21" nec) for at det ikke skal bli pixel kødd. Hvilket resulterer i uleselig liten skrift når man er trøtt og ser dårlig, eller er full.

 

Ser på 21" crt, men drøyer med impuls kjøp denne gangen.

 

Har en godt brukt dell(philips) 19" som holder på og ta kvelden for andre gang. Gidder ikke operere den en gang til :p

Endret av marw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...