Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverk med switch


Anbefalte innlegg

Har 3 maskiner stående i nettverk med en switch. 2 av maskinene har win98, mens den siste har win95. Problemet er at win95 maskina ikke ser noen maskiner i nettverket, ikke seg selv engang. Når jeg går på andre maskiner kommer bare den hunjes lommelykta og lyser fortvilt. har prøvd å vente men til ingen hjelp. Alle maskinene har fast Ip 192.168.0.1 (2-3) og submask 255.255.255.0 Win98 maskinene ser hverandre.Fra win95 maskina går det å skrive ut på skriver til en av win98 maskinene.ipx funker fint å spille spill med. Har prøvd å innstalere TCP/IP protokollen på nytt flere ganger på win95 maskina. Hva er det som plager den ? Spørsmål ? still ivei. Svar mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aktivert fildeling på alle maskinene. Har prøvd å fjerne denne og legge den inn på nytt, men til ingen hjelp.

 

Plutselig etter at win95 maskina hadde vært i hvilemodus kom alle maskiene til syne på win95 maskinen inkl. win95 maskina. Fildeling og alt virket som det skulle på alle maskinene. Har ingen anelse om hva som har skjedd, men frykter at problemene vil komme tilbake. Noen ideer ?

Lenke til kommentar

Heisann sveisann!

 

Noen ganger kan det være så enkelt som dette.

Alle pc'ene har samme arbeidsgruppe, men de kan være skrevet forskjellig. Da mener jeg med STORE og små boksatver. Med andre ord, windows klarer ikke å skille imellom de. Dette kan skape problemer.

 

Lykke til.

 

Mvh. HW Forum bruker. :smile:

Lenke til kommentar

Heisann sveisann!

 

Noen ganger kan det være så enkelt som dette.

Alle pc'ene har samme arbeidsgruppe, men de kan være skrevet forskjellig. Da mener jeg med STORE og små boksatver. Med andre ord, windows klarer ikke å skille imellom de. Dette kan skape problemer.

 

Lykke til.

 

Mvh. HW Forum bruker. :smile:

 

(Hmm, denne kom vist 2 ganger...:smile:

_________________

May Your Life Be Pentium...

 

[ Denne Melding var redigert av: Ondys på 2002-03-03 01:16 ]

Lenke til kommentar

Alle maskinene har samme submask ja, 255.255.255.0.

Jeg har kontrollert arbeidgruppen og alle maskinene har den skrevet på lik måte. Har oppdaget at win95 maskinen faktiskt finner de andre maskinene, men det tar uhorvelig lang tid... hvordan pinger jeg ??

Lenke til kommentar

Har vært borti noe liknende selv: Under et dataparty for et par år siden, stod maskina temmelig lenge med "lommelykt" hver gang jeg åpnet Andre Maskiner. Prøvde det som var av løsninger: Reinstallere TCP/IP, reinstallere nettverkskortet m.m.

Til slutt fant jeg løsningen: Under egenskapene til "Deling av filer og skrivere for Microsoft-nettverk" skiftet jeg "Hovedsøker" til "Deaktivert" i stedet for "Automatisk". Da ble den ikke stående og lete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...