Gå til innhold

Mulighet for jobb innen IT. Kurs og arbeidserfaring. Ingen høyere utdannelse. Litt opp i årene.


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg har en litt atypisk bakgrunn. Er i midten av tredveårene. Uten å gå i detaljer har jeg ikke særlig å vise til i 20-årene, men grunnet praksisplass og kurs innen arkiv har jeg de siste åtte årene vært i full jobb hos større og seriøse arbeidsgivere i offentlig sektor. Har en avbrutt bachelorgrad i systemutvikling fra det som den gangen var NITH Oslo - men ingen brukbar kompetanse derfra. Tok ett av tilsammen tre år.

 

Det siste halve året har jeg tatt grunnkurs i PHP gjennom NTNU og jobber med dette til daglig i det som er et greit fagmiljø. For argumentasjonens skyld kan vi si jeg i nåværende jobb vil opparbeide meg tilfredsstillende kompetanse innen PHP og fungerende forståelse for Python, Javascript, databaser og andre ting som eventuelt kommer naturlig. 

 

Når jeg skriver forstår jeg jo mitt noe utfordrende (muligens på kanten til håpløse) utgangspunkt, men det er likevel nyttig og viktig med innspill, hva jeg kan ha av realistiske forventninger og hvilken vei det er naturlig å utvikle seg videre.

 

Mitt spørsmål er Hvor realistisk er det å få en jobb innen den veldig brede kategorien «IT» om en del år? Eksempler kan være programmering, drift, osv. Setter pris på helt ærlige svar, og gjerne fra dere som har jobbet med faget noen år og kjenner markedet med tanke på kompetansekrav og konkurranse.

 

På forhånd takk for svar :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store bedrifter og konsulentselskaper vil neppe røre en uten formell utdannelse. Jo mindre bedriften er, jo større er sannsynligheten for at du vurderes av faktiske utviklere som kan vise skjønn og se potensialet i deg, istedenfor å bare se på CV. Du bør være litt oppmerksom på din egen alder: Passerer du 40 uten mer enn grunnleggende utviklererfaring, tror jeg du vil fremstå som en dårlig investering for mange bedrifter. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å begynne å søke på jobber allerede nå. Det er stor etterspørsel i markedet for tiden, og det kan bli din vei inn. Søker du etter PHP på Finn, kommer det akkurat nå opp 45 annonser. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...