Gå til innhold

terminal server


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det ikke så lenge igjen til TG :smile: , jeg har tenkt å la servern min stå på ADSL linje under hele tg slik at jeg uploade div filer + etc. Jeg kommer til å bruker servern med noe remote greier , men veit ikke helt hva jeg skal bruke ennå. Er terminal server det rette ? , får man opp skjermbilde osv ?.

 

på forhånd takk :smile:

 

Mvh Glenn Brekke aka Ahrain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter litt med VNC når det gjelder XP home edition. Får opp skjermbilde etc. alle iconer på desktop ser ut til å reagere på museklikk, men hverken startlinjen nede eller åpnede vinduer reagerer i det hele tatt... noen som har noen forslag...??

Lenke til kommentar

Terminal Server er veldig bra. Lite lagg ned de riktige settingene i connection manager. Jeg ville anbefalle win2002 ad server. Dette er riktignok dyrt. (30000 kr). Du får jo en ad server prøveversjon for 9.90. dollar directe fra microsfot. Denne verdjonen har jeg selv og den er sinnsykt stabil. Du bestiller må microsoft.com under windows 2000 ad server. Denne varer i 120 og har ingen aktivering. Det vil si at det bare er og resinatallere etter 120 dager.

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-02 15:12, Athlon Power skrev:

Terminal Server er veldig bra. Lite lagg ned de riktige settingene i connection manager. Jeg ville anbefalle win2002 ad server. Dette er riktignok dyrt. (30000 kr). Du får jo en ad server prøveversjon for 9.90. dollar directe fra microsfot. Denne verdjonen har jeg selv og den er sinnsykt stabil. Du bestiller må microsoft.com under windows 2000 ad server. Denne varer i 120 og har ingen aktivering. Det vil si at det bare er og resinatallere etter 120 dager.


BobboZ


 

 

Jeg har windows ad server på cd jeg :smile: , så det er ikke no problemo. Takk for tipset :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


arvjakob skrev (2002-03-02 14:49):

har du Windows 2000 server på maskina di fungerer det veldig greit med Terminal server over internett. Sitter på jobben å adminstrerer Pc'en som står på loftet hjemme.


eller så kan du vurdere 3.part programvare som:


- PC anywhere 10.5

- VNC





 

Hva må du gjøre for å få til dette?? Mener over internett?

Lenke til kommentar

Når det gjelder lisensierg til terminal server så trenger du INGEN lisenser, hvorfor noen foreslår at du skal bruke Advanced fårstår jeg riktig nok ikke.

 

Installer vanlig server og sett opp terminal server i administration mode.... DVS at du kan ha 2 påloggede personer samtidig.... MAX....Du trenger heller ingen license server.

 

Disse trenger ikke klient lisenser eller aktivisering etter 90 dagers grace period. Tut å kjør.

 

Husk at brukerene som skal bruke TS da må være medlem av "administrators"....

Dette fungerer glimrende over internett. Tilogmed på 56 kb modem.. litt lagg er det da men. Med adsl er det ingen problem. Du bær kansje vurdere VPN for sikkerhetens skyld.. og /eller øke kryptering på terminal server overføringene.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 15:11, SuperFly skrev:

Når det gjelder lisensierg til terminal server så trenger du INGEN lisenser, hvorfor noen foreslår at du skal bruke Advanced fårstår jeg riktig nok ikke.


Installer vanlig server og sett opp terminal server i administration mode.... DVS at du kan ha 2 påloggede personer samtidig.... MAX....Du trenger heller ingen license server.


Disse trenger ikke klient lisenser eller aktivisering etter 90 dagers grace period. Tut å kjør.


Husk at brukerene som skal bruke TS da må være medlem av "administrators"....

Dette fungerer glimrende over internett. Tilogmed på 56 kb modem.. litt lagg er det da men. Med adsl er det ingen problem. Du bær kansje vurdere VPN for sikkerhetens skyld.. og /eller øke kryptering på terminal server overføringene.


Lykke til


 

 

 

Takk for et par gode tips :smile: , når det gleder vpn så er jeg ikke noe racer . Jeg har aldri prøvd det , men har hørt en del om det.

 

 

Mvh Glenn Brekke aka Ahrain

Lenke til kommentar

Quote:


formannen skrev (2002-03-04 12:45):

Som terminal server client kan du prøve kilogram sitt prog.


Det ligger her:




 

Jeg retter min takk til Formannen, og ønsker alle som har lyst velkommen til å besøke mine sider. Virker som om det er mange her som kan en del om Terminal Services og slike ting, og eg lurer på kva de tykkjer manglar for å sikre ein Windows 9x/ME-klient med Terminal Services Client installert på. Litt meir info om det eg driv med, finn de på den sida som Formannen nevnte. :smile:

 

Sorry om dette er litt off-topic. :smile:

 

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Det er jo egentelig ingen grunn tilo o g adserver fremfor servr. Forkjellen er jo ingenting vi vanlige nerder ka dra godt av. Fordelene er at du kan får ad server 120 day trial fra microsoft for 100 spenn. Det er jo litt greit og kjøre lovlig når manhare muligheten til det da. Ellers er server også et utmerket valg selv om jeg tror ad server en en tanke mer stabilt. Det er jo tross alt det neste oset med garantert opptid.

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Windows 2000 adv. server er stabilt som et fjell :smile:

 

På jobben kjører vi Windows 2000 server og den må restartes temmelig ofte (greit, er flere brukere der, men ting stopper plutselig opp...internett m.m)

 

ICA over internett ER bedre enn RDP :smile:

Tar mye mindre båndredde (bedre respons). Greit med fler enn 256 farger også!:)

Lenke til kommentar

Jeg drifter noen windows 2000 servere

 

Så lenge du ikke har flere en 4 cpuer eller tonnevis med ram så er det etter min erfaring ingen forsjell på stabilitet på de to OS'ene.

 

I en periode med lite hotfixer fra MS så var de oppe i ca 200 dager. Hadde ikke noen restart på dem i det hele tatt. Eneste grunnen til at de ble restarta var for å få inn siste hotfixer. Ser ikke noen grun til at den kunne svevet 200 dager til og vel så det.

 

Det er her ikke bare snakk om en print server, men domenekontrollere, ntivirus,fil,mail,rubicon,system,web,ftp,dhcp,terminal servere +++++

 

Med andre ord masse tjenester som sviver..

 

Tror mye ligger på det psykiske planet... dyrest er best? Det handler heller om men kjører STABILE programmer på serveren og har riktig hardware, enten det er en standard server eller om den kalles advanced.

 

Dette er egene erfaringe.....sikkert andre som har andre arfaringer...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 14:10, SuperFly skrev:

Jeg drifter noen windows 2000 servere


Så lenge du ikke har flere en 4 cpuer eller tonnevis med ram så er det etter min erfaring ingen forsjell på stabilitet på de to OS'ene.


I en periode med lite hotfixer fra MS så var de oppe i ca 200 dager. Hadde ikke noen restart på dem i det hele tatt. Eneste grunnen til at de ble restarta var for å få inn siste hotfixer. Ser ikke noen grun til at den kunne svevet 200 dager til og vel så det.


Det er her ikke bare snakk om en print server, men domenekontrollere, ntivirus,fil,mail,rubicon,system,web,ftp,dhcp,terminal servere +++++


Med andre ord masse tjenester som sviver..


Tror mye ligger på det psykiske planet... dyrest er best? Det handler heller om men kjører STABILE programmer på serveren og har riktig hardware, enten det er en standard server eller om den kalles advanced.


Dette er egene erfaringe.....sikkert andre som har andre arfaringer...



 

Helt enig, drifter selv 5 Windows 2000 servere hvor 2 av dem er vanlig Server og 3 er Adv. Server, d eneste som skiller dem er støtte for clustering og antall CPU'er og minnemengde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...