Gå til innhold

Tjener penger av å være kriminell


Anbefalte innlegg

Hvor lett skal det egentlig være for de kriminelle ?

 

Nå har det seg slik at et par jeg gikk på skole med falt litt skeis ut og har fortsatt i den banen,

 

De har vanlige jobber i butikken og har leilighet og barn, men på helgene er de tyver,

 

De raner biler og stjeler verdisaker og tjener gode penger av dette ( regner jeg med.. siden de har råd til 2 stk teslaer med butikklønninger ) samt null lån

 

 Mange her vil nok si " jamen hva vet vell du ? de kan ha en rik onkel eller arvet penger " Nei dette er ikke saken her.

 

De livnærer seg på dette og slipper unna, Vi var et veldig godt vennepar før og tilbringte de fleste helger sammen i mange år, De hadde ingen familie igjen og ikke penger overhodet.

 

Bilen deres ble ranet for første gang for noen år siden, og de verdisaker der fra dødsboet til moren ( de hadde nettopp hentet ) og over natten var det borte,  De fikk slikk og ingenting igjen på forsikring og frustrasjonen ble nok stor, En liten tid senere var det innbrudd igjen,

 

Dette skjedde vell totalt 4 ganger, med tanke på at det var kameraovervåkning og politiet henla saken hver gang, ( det var mange biler i denne fellesgarasjen som ble ranet )  men de var uheldige og ble ranet hver gang

 

Dette resulterte da i at de rett å slett ble helt "gale" og snakket om hvordan de ville ta igjen på samfunnet ettersom de ikke følte de fikk hjelp

 

De dro på seg kostnader de visstnok ikke hadde råd til med tanke på bilen og forsikringer,  så summer vet jeg ikke noe om, men var vell nok til å tippe lasset

 

De begynte selv å rane biler, og forstå vell kjapt at dette var lettjente penger og siden politiet henlegger sakene i 99.99% av tilfellene så er vell sjansen relativt liten for å bli tatt.. og blir du tatt er det ikke mye som venter deg.

 

Nå har det vell gått snart 9 år tror jeg og de holder fortsatt på.. Jeg tenker bare.. hvor lett skal det være å være kriminell? De gjør det nok ikke i den største skalaen politiet bryr seg om, Men jeg ser for meg glatt at de har fått stjålet for mer enn 5 mill iløpet av disse årene. De har vært på felles samlinger/fester og har drukket litt for mye til tider og snakket for mye, De vil nemlig ha med meg og fruen på dette opplegget og skryter over hvor fint livet er.. Vi tok totalt avstand da vi fant ut hva de gjorde for 8 år siden. Og vi møtes kun via felles bekjente som ikke er klar over hva de holder på med på siden,

 

Men ja.. hvor lett skal det egentlig være ? Sett at du har null sympati for andre sine bekostninger

 

Er veldig synd syntes nå jeg

 

Er jo ikke mye som skal til for å velte ungdom over på kriminalitet som dette som kan gi økonomisk fordel veldig enkelt?

 

 

 



Anonymous poster hash: a7703...eb0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett mobilen på lydopptak neste gang du er på fest og bruk det som bevis. Dette er jo penger som til syvende og sist kommer fra deg og meg, og andre lovlydige borgere. Har man forsikring får man jo ofte dekket innbrudd, men våre innbetalinger blir jo høyere for å kunne ta høyde for slike ting og. 

 

Det er jo selvfølgelig også moralsk galt, og at de ikke fikk hjelp er jo ikke noen grunn til at de skal kunne gjøre det samme. Dette er jo barnslig tenkning. Noen var slem mot meg, derfor har jeg rett til å være slem mot andre. 

 

Tror også det er vesentlig mer interesse fra politiets side hvis det er snakk om en serie brekk kontra bare enkelte og individuelle.

 

Hvis ikke kan kanskje en melding til skatteeetater være aktuelt? Som du sier, 2 teslaer og hus, 0 i lån, lavtlønnsyrker - bør vel være flere varsellamper som blinker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...